تولید موتورهای انژکتوری باید 4 برابر شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۵۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تبدیل موتور موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری از اولویت‌های کاری این صنعت است. محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت گفت: هم‌اکنون در وضعیت کنونی بالغ بر 95درصد موتورسیکلت‌ها به روش کاربراتوری مجهز هستند و پنج درصد بقیه انژکتوری هستند که ‌باید میزان تولید موتورهای انژکتوری را تا سال آینده تا چهار برابر افزایش داد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه پس از انژکتوری کردن موتورسیکلت‌ها اولویت‌ بعدی برقی کردن آنهاست، افزود: تشکیل کارگروه‌های مربوط به رفع موانع تولید این صنعت با حضور نمایندگان حاضر در این نشست برای یافتن راهکارهای لازم به هدف اصلی یاد شده امری ضروری است.

به گزارش ایسنا وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: همانطوری که برای صنعت خودروهای سواری و سنگین ساعت‌ها جلسه و نشست در این وزارتخانه با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی برپا می‌کنیم این رویه را نیز باید در صنعت موتورسیکلت‌سازی پیاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دیگر اقداماتی که می‌توان برای صنعت موتورسیکلت‌سازی فرض کرد شامل ارتقای استانداردهای اجباری از 17مورد به 27مورد، تدوین برنامه استراتژیک 10ساله برای تولید، صادرات، مشارکت خارجی برای انتقال تکنولوژی جدید به ویژه تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری است.

به گفته نعمت‌زاده می‌توان فرهنگ کاربری استفاده از موتورسیکلت را که هم‌اکنون بیشتر جنبه مسافرگیری و باربری دارد، تغییر داده همچنین برای حل گران تمام شدن تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری طی مذاکره با بانک‌ها تسهیلات مالی با سود کمتری به خریداران بدهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موتور انژکتوری باید با دید ساخت داخل صورت گیرد، افزود: انجام این اقدام چیز پیچیده‌یی نبوده و پیش از این نیز در پروژه‌های بزرگ‌تر روی ساخت خودرو‌های سواری آن را پیاده کرده‌ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ‌باید در جلسات کارگروه رفع موانع تولید راهکارهای مربوط به ارزان‌تر تمام شدن هزینه‌های تولید، انجام صادرات و بازاریابی همزمان با تولید مشترک با سایر کشورها، تنظیم نقشه راه برای بهبود شرایط فعلی و شرایطی که با توانمندی داخلی سازگار باشد را جملگی برای اصلاح امر تولید موتورسیکلت به کار ببریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر