سر خط اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۲۷

برگزاری مجمع جهانی صادرات

سازمان توسعه تجارت پانزدهمین مجمع جهانی صادرات 21 و 22 اکتبر2015 (29 تا سی‌ام مهرماه سال‌جاری) با همکاری مرکز تجارت بین‌المللی (ITC) و بانک توسعه قطر در حالی در دوحه پایتخت این کشور برگزار می‌شود که فرصتی تازه را پیش‌روی تجار ایرانی علاقه‌مند به بازار قطر قرار داده است. مرکز تجارت بین‌الملل و بانک توسعه قطر در نظر دارند با همکاری طیف وسیعی از همتایان قطری، از بنگاه‌های خارجی برای دستیابی به فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک (Joint Venture) در این کشور حمایت کنند.

مرز بازرگان باز است

ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: گمرک بازرگان برخلاف اخبار منعکس شده دربرخی سایت‌ها، باز است و تردد خودروها در آن جریان دارد. حسین فروزان بسته بودن مرز بازرگان را رد کرد، افزود: به دنبال حمله به یک دستگاه کامیون ایرانی در مسیر شهر دغوبایزید به ایغدیر ترکیه که منجر به آتش سوزی این وسیله نقلیه شد، اخباری منبی بر مسدود شدن مرز بازرگان منتشر شد که این موضوع کذب بوده و جریان عبورومرور خودروهای داخلی و خارجی از طریق این مرز ادامه دارد.

پیشنهاد سرمایه‌گذاری به تجار ایرانی

فارس معاون هیات‌مدیره اتاق بازرگانی پکتیا افغانستان بعد از سفر به ایران، پیشنهاد داد ایران و تاجران ایرانی در صنعت بسته‌بندی در ولایت پکتیا سرمایه‌گذاری کنند. حاجی بادام گل یار معاون هیات‌مدیره اتاق بازرگانی پکتیا خواستار گسترش همکاری‌های بیشتر با تجار ایران در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی شد.

قاچاق سیگار به سلامت کشور آسیب می‌زند

ایسنا نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 30 درصد سیگار کشور قاچاق است، گفت: کالای قاچاق نه تنها بی‌کیفیت‌تر هستند بلکه موجب آسیب به محصولات داخلی هم می‌شوند. عبدالرحمان اظهار کرد: درباره قاچاق غیرقانونی سیگار معاهده‌یی در سال82 توسط سازمان بهداشت جهانی درخصوص مبارزه با دخانیات به تصویب رسیده بود که در ایران آن را در سال85 مصوب کردیم. نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه نزدیک به 30درصد قاچاق سیگار در کشور داریم، گفت: متاسفانه کالای قاچاق بی‌کیفیت‌تر هستند و متاسفانه در زمینه سیگار در کشور ما آمار بالایی دارد و تخلف در آن بیشتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر