ایجاد فضای رقابتی و بدون رانت محیط کسب و کار را بهبود می‌بخشد

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۲۳

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آثار اقتصاد دانش‌بنیان در جشنواره کرمان به خوبی دیده می‌شود و همه ما در سرمایه‌گذاری‌های جدید باید به ظرفیت‌های استفاده نشده، نگاه کنیم.

محسن جلال‌پور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: باید نگاه جدی‌تری در حوزه سرمایه‌گذاری در این استان ایجاد شود و گردشگری یکی از مسائلی است که امروز استان کرمان می‌تواند به آن بپردازد و بیش از پیش همت مسوولان استان را می‌طلبد که با عزم جدی شرایط سرمایه‌گذاری در این استان ایجاد شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: اقتصاد نفت‌زده ایران، سرمایه ملی را تبدیل به هزینه‌های جاری کرد و روز به روز دولت بزرگ‌تر و بخش خصوصی کوچک‌تر می‌شود که این مساله اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است. جلال‌پور تصریح کرد: استان کرمان، استانی پر از ظرفیت از جنبه‌های گوناگون است و در حوزه گردشگری با رقم اندکی می‌توانیم شغل‌های جدید ایجاد کنیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران و کرمان آمادگی فعالیت در بخش‌های مختلف کشت گلخانه‌یی و کشاورزی را دارد و میزان قابل قبولی بهره‌وری را در این حوزه داراست. وی ضمن تاکید بر اقتصاد بدون رانت اظهار کرد: مسائلی که در اقتصاد کشور اتفاق افتاده سبب رشد مجموعه‌هایی شده که نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نکرده بلکه اقتصاد سالم را نیز از بین برده است.

جلال‌پور همچنین با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان گفت: آثار اقتصاد دانش‌بنیان در این نمایشگاه به خوبی دیده می‌شود و همه ما در سرمایه‌گذاری‌های جدید باید به ظرفیت‌های استفاده نشده نگاه کنیم زیرا اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌وری را بدون ایجاد تورم بالا می‌برد.

وی افزود: قیمت‌گذاری آب در صنعت خیلی عجیب است و متاسفانه برخی شرکت‌های تولیدی هنوز آب را از عمق چاه‌ها برداشت می‌کنند و باید در انتخاب محصول با قابلیت کشت و بازدهی بالا دقت زیادی به عمل‌ اید چراکه برخی محصولات می‌تواند با همین یک لیتر آب چندین برابر بهره‌وری داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: از 82هزار واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ متاسفانه 14هزار واحد تعطیل هستند و 22هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور به صورت نیمه فعال و 14هزار واحد دیگر نیز با 70درصد توان خود کار می‌کنند.

وی ادامه داد: از طریق 3هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید می‌توان 180 تا 200هزار شغل جدید برای کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه‌های تاریخی و طبیعی در رده 5 استان اول کشور قرار دار،د عنوان کرد: در زمینه گردشگری شرایط مناسب استان کرمان باید بیش از پیش شکوفا شود.

جلال‌پور تاکید کرد: امروزه کشور و به تبع آن استان کرمان به سرمایه‌گذاری نیاز دارد لذا بیش از پیش همت مسوولان استان بر این است که با عزم جدی و شرایط رو به توسعه استان، فرصت سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنها 25درصد بر اقتصاد ایران تاثیرگذار بوده است و کسی نباید فکر کند که پس از برداشته شدن تحریم‌ها، وضعیت اقتصاد کشور خیلی خوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولت شفافیت‌سازی در مسائل است تا بتوانیم از طریق ایجاد فضای اقتصاد رقابتی و بدون رانت فضای کسب وکار را بهبود بخشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر