بیمه‌ ورشکسته نداریم

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۲۰

معاون بیمه مرکزی گفت: باید به سمتی برویم که بیمه یک راننده پرریسک از راننده کم‌ریسک کمتر باشد و هرکس به مقدار ریسکی که ایجاد می‌کند، حق بیمه بپردازد.

حبیب میرزایی گفت: صدور بیمه‌نامه در شرکت‌های بیمه تجاری تحت کنترل بیمه مرکزی است و باید به سمتی برویم که بیمه یک راننده پرریسک از راننده کم‌ریسک؛ کمتر باشد و هرکس به مقدار ریسکی که ایجاد می‌کند، حق بیمه بپردازد. معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه در اقتصاد ملی جایگاه شایسته‌یی ندارد به تدوین برنامه راهبردی بیمه مرکزی برای تعیین جایگاه صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: ما نسبت به نقطه‌یی که شروع کردیم در وضعیت مطلوبی قرار داریم اما شرایط‌مان ایده‌آل نیست.

وی با بیان اینکه بیمه مرکزی از تمام ابزارهای خود استفاده می‌کند تا این شرکت‌ها در مسیر اصلاح قرار بگیرد، تاکید کرد: ‌اگر خسارتی در این ارتباط متوجه مردم شده باشد، باید جبران شود. میرزایی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه تجاری با نظام‌های بیمه‌یی تجاری تفاوت دارد، گفت: یکی از رشته‌های بیمه‌یی که شرکت‌های بیمه آن را پرداخت می‌کند، بیمه شخص ثالث است که متاسفانه در این شاخه، درآمد و هزینه تعادل ندارد. وی با بیان اینکه از سال۱۳۸۷ که بیمه شخص ثالث درحال اجراست، اظهار داشت: از عوارضی که از مردم در ارتباط با بیمه شخص ثالث گرفته می‌شود، مبلغی بالغ بر ۱۳۵۷میلیارد تومان در این دوره پنج ساله به نیروی انتظامی اختصاص داده شده و ۲۴۸۹میلیارد تومان به وزارت بهداشت و مبلغی نیز به صندوق حمایت اختصاص داده شده است.

معاون بیمه مرکزی با بیان اینکه نگاه دولت و مجلس باید به بیمه حمایتی باشد، گفت: برای بیمه شخص ثالث آنقدر عوارض وضع شده که شرکت‌های بیمه تجاری زمینگیر شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر