۷ درصد صرافی‌‌ها با دستورالعمل جدید بانک مرکزی مجوز گرفتند

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۱۹

براساس تصمیم بانک مرکزی نام صرافی‌هایی که تا روز 28 مرداد امسال اقدام موثری جهت دریافت مجوز جدید انجام داده‌اند، حذف نخواهد شد و این صرافی‌ها بعد از اتمام فرآیند تعیین شده، مجوز نهایی می‌گیرند. 28مردادماه امسال مهلت تطبیق صرافی‌های موجود با دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها به پایان می‌رسد، تاکنون تنها 20 صرافی مجوز جدید فعالیت دریافت کرده‌اند.

پیگیری خبرنگار فارس از بانک مرکزی حاکی است بسیاری از صرافی‌ها در دوماه اخیر مستندات خود را برای دریافت مجوز ارائه کرده‌اند و با توجه به فرآیند ثبت افزایش سرمایه و مهلت پرداخت مالیات تا 31تیر، طی کردن مراحل ثبت و دریافت مجوز جدید برای صرافی‌های موجود با تاخیر مواجه شده است.

گفته می‌شود از مجموع 438 صرافی حدود 30 صرافی مجوز جدید گرفته‌اند و البته با توجه به تقاضاهای ارائه شده، روند صدور مجوز روند تصاعدی خواهد گرفت. صرافی‌های متعددی اقدامات لازم ازجمله اصلاح اساسنامه، ارائه مدارک و تودیع سرمایه مورد نیاز را انجام داده‌اند و در مرحله دریافت مجوز هستند. براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی سرمایه اولیه صرافی‌ها در تهران باید به 4میلیارد تومان و در سایر شهرها به دومیلیارد افزایش یابد که چالش کنونی بسیاری از صرافی‌ها درشرایط کنونی است. طبق تصمیم بانک مرکزی فرآیند دریافت مجوز 2هزار صرافی که قبلا مدارک خود را ارائه بودند تا یک‌ماه آینده آغاز خواهد شد. البته گفته می‌شود برخی متقاضیان با توجه به تغییر شرایط تمایل به تاسیس صرافی ندارند چراکه بخشی از تقاضاها با توجه به شرایط بازار ارز در دوران تحریم ارائه شده بود، اما با رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک پیش‌بینی سود ناشی از این کسب‌وکار برای آنها محقق نخواهد شد. به همین دلیل صدور 2هزار مجوز جدید صرافی قطعی نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر