اشک‌هایی که 13سال بعد هنوز ریخته می‌شوند

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۳


روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه 12 سپتامبر عکس صفحه اول خود را به اشک‌های یک زن برای مرگ همسرش اختصاص داده است. در شرح این عکس آمده: اشک‌هایی که 13سال بعد برای مرگ همسر ریخته می‌شود. این تصویر مربوط به‌مکان یادبود در گذشتگان حادثه تروریستی 11سپتامبر است که به‌جای برج‌های دوقلوی نیویورک بنا شده است. با این حال تیتر اصلی این روزنامه درباره چگونگی حمایت اعراب از مبارزه امریکا با داعش خبر می‌دهد و با تیتر «حمایت نیم‌گرم عرب‌ها از مبارزه امریکا با داعش» در توضیح می‌نویسد: سه سال پس از خروج امریکا از عراق در سال 2011، در حالی که بسیاری از دولت‌های عربی با این خروج موافق بودند، حالا به‌نظر می‌رسد حتی به‌دلیل مبارزه با تندروهای داعش، باز هم چندان تمایلی به این بازگشت ندارند. خبر دیگری در تکمیل این خبر با تیتر «امریکایی خسته از جنگ، اما طرح حمله هوایی مطلوب» حکایت از این دارد که امریکا نیز هیچ تمایلی به‌درگیر شدن در یک جنگ جدید ندارد. خبری با عنوان «کیسه هوای معیوب، آنهم از مدت‌ها پیش، موجب فراخوان اتومبیل‌ها شد» از اتومبیل‌های هوندایی خبر می‌دهد که از سال 2004 کیسه هوای مطلوبی نداشتند و این اتومبیل ژاپنی در طول این مدت فراخوانی برای تعویض آنها نداد. اما امروز 11کارخانه اتومبیل‌سازی با فراخوان تلاش کرده‌اند تا معایب اتومبیل‌ها را برطرف کنند.

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز با تصویری از اوباما، همسرش و بایدن در صفی جلوتر از بازماندگان حادثه 11سپتامبر، سالگرد این حادثه را یادآوری می‌کند. تیتر یک این روزنامه «عملیات خسته‌کننده» که با زیر تیتر عملیاتی که ممکن است بازدارنده داعش باشد، اما نابود‌کننده آنها نیست، از عدم موفقیت امریکا در مبارزه با داعش خبر می‌دهد. تحلیل دیگری با تیتر «استراتژی جنگ منوط به‌حملات از راه دور» نیز خبر از این دارد که از وقتی امریکا تصمیم گرفته دوباره به‌نوعی درگیر مسایل خاورمیانه شود، استراتژی اوباما در حداقل سه فرض ریشه دارد که همه آنها سوال برانگیز هستند. اساس این تحلیل بر سخنرانی روز چهارشنبه اوباما تمرکز دارد.

روزنامه تایم چاپ لندن اما تیتر یک خود را به «حمایت از استقلال اسکاتلند» اختصاص داده و از نظر رهبران احزاب خبر می‌دهد که با نظر «بله» موافق نیستند. اما عکس اصلی صفحه اول این روزنامه تصویری از اسکار پیستوریوس قهرمان ورزشی از آفریقای جنوبی است که باید برای کشتن نامزدش به‌زودی با رای دادگاه روبه‌رو شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر