اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۱۳

ذخایر ارزی عربستان کاهش یافت

ذخایر ارزی عربستان سعودی از ابتدای سال‌جاری میلادی تا ماه ژوئن۲۳۰میلیارد ریال سعودی کاهش یافت. به گزارش پایگاه خبری «ای‌ام‌یی اینفو»، براساس اعلام اداره مالی عربستان، ذخایر ارزی این کشور در ماه ژوئن (خردادماه) در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی «مه» به 1.1درصد کاهش یافت و به رقم ۲تریلیون و۵۲۰میلیارد ریال سعوی (۶۷۲میلیارد دلار) تنزل پیدا کرد. این درحالی است که ذخایر ارزی عربستان از ماه فوریه سال‌جاری میلادی به بعد روند نزولی به خود گرفته است؛ به‌طوری که ذخایر ارزی این کشور از ابتدای سال‌جاری میلادی تا ماه ژوئن ۲۳۰میلیارد ریال سعودی کاهش یافت و علت اصلی آن به کاهش فروش اوراق بهادار خارجی در این کشور نسبت داده می‌شود. درهمین حال ارزش اوراق بهادار خارجی عربستان در ماه ژوئن ۷۲درصد از ذخایر ارزی این کشور را تشکیل داد و نسبت به ماه قبل از آن ۴درصد کاهش داشت. براین اساس، ذخایر ارزی عربستان در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۹.۵درصد کاهش داشت.


تشدید رکود اقتصادی در روسیه

رکود اقتصادی در روسیه تشدید شده است. تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال‌جاری 4 و 0.6درصد کاهش یافته است. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، این رقم بالاتر از میزان پیش‌بینی است. اقتصاد روسیه تحت تاثیر کاهش ارزش واحد پولی این کشور و همچنین کاهش بهای نفت است.


11 میلیارد هزینه ساخت خطوط لوله «ترکیش استریم»

مسوولان شرکت گازپروم روسیه اعلام کردند هزینه ساخت چهارخط لوله انتقال گاز «ترکیش استریم» ترکیه، بالغ بر 11میلیارد و400میلیون یورو خواهد شد. همچنین براساس این برآوردها، هزینه ساخت نخستین خط لوله انتقال گاز از این مجموعه، برابر با 4میلیارد و300میلیون یورو خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایتار تاس از مسکو، بر اساس اعلام مسوولان گازپروم، روسیه در تاریخ هفتم ماه ‌آگوست دو پیشنهاد درخصوص همکاری‌های بین دولتی برای ساخت خطوط لوله انتقال گاز «ترکیش استریم» را به مقامات دولت ترکیه مطرح کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر