تازه خبر

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۳۰۲

بیماران مراکز درمانی سیستان به٧٦٦ نفر رسید

وب دا| رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل آخرین آمار بیماران ناشی از توفان گرد و خاک اخیر سیستان را

766نفر اعلام کرد. دکترعلی‌اکبر نصیری اظهار داشت: تا ساعت 8صبح روز سه‌شنبه 415 نفر به اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی مراجعه کردند که 53 نفر از آنان بستری و 362 نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند. علاوه بر این، 351 نفر نیز بیمار ناشی از پدیده گرد و خاک اخیر به مراکز بهداشتی روستایی مراجعه کردند. خشک شدن تالاب هامون و خاک این تالاب باعث ایجاد توفان شن در منطقه سیستان شده است. گفتنی است، تمام اورژانس‌ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران تنفسی هستند.


برخورد با خاطیان تعطیلی اتاق‌های جراحی بیمارستان امیراعلم

تسنیم| رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برخورد با خاطیان تعطیلی اتاق‌های جراحی بیمارستان امیراعلم به‌دلیل اعتراض و تجمع پرستاران خبر داد.

اواخر تیرماه خبرهایی به گوش رسید مبنی بر اینکه اتاق عمل‌های بیمارستان امیراعلم به‌دلیل امتناع پرستاران و تکنیسین‌های این بیمارستان چند ساعتی تعطیل شد، به‌طوری که وزیر بهداشت در این مورد به‌صورت شفاهی به رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تذکرات و توصیه‌هایی داشت و خواستار برخورد با خاطیان این رویداد شد. در این رابطه علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در خبرگزاری تسنیم درباره این رویداد و تذکراتی که وزیر بهداشت به وی برای تعطیلی اتاق عمل‌های بیمارستان امیراعلم داده است، عنوان کرد: درباره بیمارستان امیراعلم وزیر بهداشت به بنده تذکری ندادند، جریان هم تجمع پرستاران بود، مشکلی هم که پرستاران اعتراض می‌کنند قابل درک است و مشکلی نیز نیست؛ منتها خط قرمزی در این زمینه داریم و آن هم تعطیلی خدمت به بیماران است. رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اشکالی هم که در بیمارستان امیراعلم پیش آمد، این بود که 4 ساعت اتاق عمل‌های این بیمارستان تعطیل شد و متعاقبا تعدادی از جراحی‌ها کنسل شد و این امر قابل قبول نیست. جعفریان در نهایت خاطرنشان کرد‌: دکتر هاشمی نیز این مساله را تاکید داشتند که چرا این اتفاق (تعطیلی اتاق‌های جراحی) افتاده است، بنابراین چرایی این اتفاق را باید از کسانی که مسبب آن بودند، پرسید! ولی ما نیز برخورد قانونی در این باره انجام دادیم و پیگیری‌های این مساله ادامه دارد.


کاهش شاخص بهای موادغذایی

به پایین‌ترین میزان در ۶سال اخیر

فائو| افت قیمت محصولات لبنی و روغن‌های گیاهی باعث شد شاخص بهای مواد غذایی فائو به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر سال ۲۰۰۹ برسد. قیمت‌های جهانی محصولات لبنی در ماه جولای

(10تیر الی 10 مرداد) سال 2015 در پی کاهش تقاضای واردات شیر از سوی چین، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اتحادیه اروپا به‌شدت سقوط کرد.

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: قیمت جهانی محصولات غذایی اساسی در ماه جولای سال جاری میلادی (10تیر الی 10مرداد) به پایین‌ترین سطح متوسط ماهانه (طی 6 سال گذشته) از سپتامبر سال 2009 تاکنون رسید. براساس این گزارش سازمان فائو، افت شدید بهای محصولات لبنی و روغن‌های گیاهی موجب شد تا افزایش قیمت شکر، حبوبات و غلات در ماه گذشته میلادی کمرنگ شود، حال آنکه شاخص قیمت‌های جهانی گوشت در این ماه همچنان ثابت ماند. شاخص بهای جهانی مواد غذایی فائو به‌طور متوسط در ماه جولای به 164.4 واحد رسید که در مقایسه با ماه ژوئن (10خرداد الی 10تیر) 1.0درصد و مدت مشابه در سال قبل 19.4درصد کاهش داشت. شاخص وزن تجاری فائو در سطح بازارهای بین‌المللی 5گروه اصلی کالایی شامل حبوبات و غلات، گوشت، محصولات لبنی، روغن‌های گیاهی و شکر را مورد بررسی قرار داده است. در ماه جولای کاهش تقاضای واردات شیر توسط چین، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اتحادیه اروپا موجب شد تا شاخص بهای محصولات لبنی در مقایسه با ماه قبل به میزان 7.2درصد افت کرده و در نهایت فراوانی صادراتی محصولات لبنی را در بازارهای جهانی به همراه داشت.


داروهای پاکستانی بی‌کیفیت‌ترین داروها در افغانستان

فارس| سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با اشاره به شرکت‌هایی که داروهای تقلبی و کم‌کیفیت وارد می‌کنند، گفت: چندی پیش مجوز 100شرکت وارد‌کننده دارو در این کشور لغو شده است.

«وحیدالله مایار» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با اشاره به شرکت‌هایی که داروهای تقلبی و کم‌کیفیت وارد این کشور می‌کنند، گفت: چندی پیش مجوز 100 شرکت وارد‌کننده دارو در افغانستان لغو شد. وی افزود: پس از بررسی‌ها مسوولان وزارت بهداشت دریافتند که این شرکت‌ها داروهایی را وارد می‌کنند که برای بیماران بی‌تاثیر و البته خطرناک است و به همین دلیل مجوزهای این شرکت‌ها لغو شده است. داروهای بی‌کیفیت شامل داروهای کم‌تاثیر، کم‌کیفیت و تقلبی است که در بازارهای کشور به صورت تقلبی و غیرقانونی وارد می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با بیان اینکه داروهای تقلبی با نام تجاری برخی شرکت‌های بزرگ منطقه‌یی که به اکثر کشورهای جهان دارو صادر می‌کند، وارد می‌شوند، گفت: این امر سبب سردرگمی برخی مردم از جمله پزشکان در تشخیص دارو می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش داروهای تقلبی در افغانستان چند راه مهم را در پیش گرفته‌ایم، نخست اینکه میزان تولیدات داخلی دارو را افزایش دهیم و دوم اینکه نظارت شدیدی بر شرکت‌های وارداتی دارو داشته باشیم. تمام شرکت‌های واردکننده دارو باید در گام نخست از شرکت‌های معتبر دنیا دارو وارد کنند و دوم اینکه مسوولان وزارت بهداشت باید آن را تایید کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر