مسکن، موتور محرکه توسعه اقتصادی

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۸۸


بخش تعاون با ارائه خدمات بی‌واسطه و جلوگیری از سوداگری برای تامین مسکن مردم تلاش می‌کند. برنامه آینده دولت تسهیل‌گری و حمایت از تولید و قرار گرفتن در کنار بخش‌های تعاونی و خصوصی است. اتاق تعاون با اتکا به تجارب چندین ساله اقدام به برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌الملل صنعت ساختمان کرده است. مسکن با سهم ۳۰درصدی در اقتصاد ملی و ۱۵درصدی در اشتغالزایی کشور نقش دارد و بخش تعاون نیز با ارائه خدمات بی‌واسطه در تلاش است تا از سوداگری در بخش تامین مسکن مردم جلوگیری کند. صنعت ساختمان یکی از بخش‌های مولد و اشتغالزای کشور به‌شمار می‌رود و امروز ساختمان موتور محرک توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. تعاونی‌ها آماده گشودن راه‌های جدید هستند. این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ساز معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون باشد.

۸۹ شرکت داخلی و ۳۱۰شرکت خارجی از برگزاری این نمایشگاه در ۵۲هزار مترمربع زمین حضور دارند و جمعا 1200 شرکت با رشد ۱۵درصدی و به ویژه رشد 47.5درصدی شرکت‌های خارجی، در نمایشگاه امسال حضور دارند که ۱۸۰شرکت خارجی به صورت مستقیم و بی‌واسطه حضور یافته‌اند. تقویت بخش مسکن با تکیه بر نیروی انسانی ماهر و متخصص امکان‌پذیر خواهد بود. شرکت‌هایی از کشورهای روسیه، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، ویتنام، امارات، مالزی، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا، سوئیس، سوئد، انگلیس، بلژیک، فنلاند، لهستان، هلند، فرانسه، نروژ، آلمان، پرتغال، قبرس، یونان و امریکا در نمایشگاه امسال حضور دارند که استقبال شرکت‌های اروپایی و غربی برای حضور در بازار ایران نتیجه شرایط اخیر پیش‌آمده بعد از توافقات هسته‌یی بوده است.

طبعا نباید به انتظارات و توقعات بی‌مورد دامن بزنیم. اگر بناست منابع ارزی وارد چرخه اقتصادی کشور شود و پول‌های بلوکه‌شده ایران بازگردد، نباید این منابع ارزی صرف مباحثی همچون واردات کالا و مسائل روبنایی شود. بهترین راه مصرف منابع ارزی این است که در امور زیربنایی کشور و طرح‌های عمرانی به کار گرفته شود. اینکه توقع داشته باشیم با لغو تحریم‌ها اتفاقات عجیبی در کشور بیفتد، قطعا این‌طور نخواهد شد، لذا سیاست‌گذاران اقتصاد کشور حتما به این نکته توجه داشته باشند که عقب‌ماندگی‌هایی در برنامه‌های عمرانی و زیرساخت‌های کشور در طول چند سال داشته‌ایم که با استفاده از این منابع باید جبران شود. سرمایه‌گذاری در کشور به استفاده از پول‌های ارزی در امور جاری و روزمره اولویت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر