زنجیره خرید و ادغام کمپانی‌های بزرگ

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۷۴


مازیار معتمدی

گاردین

یک سال بعد، خشونت جدید در فرگوسن- اجتماع برگزار شده در شهر فرگوسن ایالت میزوری امریکا که به‌مناسبت سالگرد مرگ مایکل براون برگزار شده بود، با تیراندازی پلیس به پسری 18ساله به پایان رسید و حالت اورژانسی در این ایالت اعلام شده است.

کارگران قاچاق‌ شده از رییس‌های بریتانیایی شکایت می‌کنند- گروهی از مهاجران اهل لیتوانی که برای کار در مزارع تولید تخم‌مرغ به‌صورت قاچاقی به کشور وارد شده بودند، از رییس این عملیات که ساکن شهر کنت است شکایت می‌کنند. این نخستین پرونده‌یی است که در آن یک کمپانی بریتانیایی با اتهام‌های مربوط به بردگی مدرن روبه‌رو می‌شود. 6فرد اهل لیتوانی که شکایت کردند، عضو گروهی 30نفره از مردانی هستند که برای کمپانی دی‌جی هافتون متعلق به درل هافتون و جلکین جاج اهل میداستون کار می‌کردند. پلیس در سال2012 به خانه تحت کنترل این زوج گانگستر حمله و چند قربانی قاچاق انسان را آزاد کرد.


واشنگتن پست

خانه‌سازی؛ برند خانوادگی- ترامپ ویلج برخلاف تمام املاک مشهور دیگری که برند ترامپ را دارند، نامش را از دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست‌جمهوری که در حال حاضر دارد حزب جمهوری‌خواه را کله‌پا می‌کند نگرفته بود. این مجتمع واقع در کُنی آیلند شهر نیویورک که کار ساختش در سال1964 به پایان رسیده بود، یک ملک لوکس هم نیست. این آپارتمان‌ها را فرد سی.ترامپ، پدر دونالد جی.ترامپ ستاره میلیاردر تلویزیونی که حالا کاندیدای ریاست‌جمهوری شده، ساخته است. ترامپ پدر هم سازنده‌یی پرکار بود، اما تقریبا از همه جهت با پسرش تفاوت داشت؛ درحالی که دونالد همه ‌چیزهای خارق‌العاده نیویورکی را می‌خواست، فرد با حمایت دولتی به ساخت هزاران خانه خوب اما معمولی می‌پرداخت که مختص نیویورکی‌هایی بود که هرگز رویای زندگی در یک پنت‌هاوس را در سر نمی‌پروراندند.


نیویورک تایمز

بهترین راه نجات دادن شیرهای آفریقا؟ شکارشان کنید- دو ساعت پیش از اینکه هر شکارچی دیگری صبحانه‌اش را بخورد، استوارت دورینگتون با ماشین وارد مزرعه شکار 12هزار جریبی خود شد. او به نقطه کوری اشاره کرد که مشتریان امریکایی‌اش آنجا می‌ایستند و با تیرکمان‌های‌شان تمرین می‌کنند. آقای دورینگتون می‌گوید: «قیمت شکار تروفه من 2500دلار برای هر کودو است که قیمتش بیش از 10برابر قیمت گوشت هر بز کوهی دیگر است. اگر شکار تروفه را متوقف کنید، بازار زنده کاملا تغییر می‌کند و به سمت ارزش گوشت می‌رود. به این ترتیب پارک‌های ملی و پارک‌های ایالتی مقدار زیادی از بودجه خود را ازدست می‌دهند.» بسیاری از متخصصان هم با او موافق‌اند.

باوجود تلاش‌های بسیار برای ممنوع کردن شکار تروفه (شکار برای به‌دست آوردن نشان‌های پیروزی در شکار) در آفریقا بعد از کشته‌ شدن شیر معروف آفریقا یعنی سسیل، بیشتر گروه‌های حامی حیوانات، متخصصان مدیریت حیات‌وحش و دولت‌های آفریقایی از این نوع شکار به‌عنوان راهی برای حفظ حیات‌وحش حمایت می‌کنند. آنها می‌گویند شکار بخشی از اقتصادی پیچیده است که تا به حال ثابت کرده موثرترین روش برای حفاظت از حیوانات است و آن هم نه تنها در آفریقا بلکه در سراسر جهان.


وال استریت ژورنال

حملات ترکیه نیروهای امنیتی و کنسولگری ایالات‌متحده را هدف قرار می‌دهند- در عکس زنی دیده می‌شود که دارد بعد از حمله روز دوشنبه به ایستگاه پلیس در استانبول، از پنجره‌یی شکسته به بیرون نگاه می‌کند. این یکی از چند حمله‌یی بود که مسوولان رسمی تقصیر آن را گردن نظامیان کرد انداختند. خشونت رو به رشد در این منطقه ممکن است باعث شود تلاش‌های ایالات‌متحده برای هماهنگی نزدیک با آنکارا برای ضعیف کردن داعش به مشکل بر بخورد.

فعالیت ادغامی می‌تواند رکوردشکن شود- به‌خاطر زنجیره خرید کمپانی‌هایی که به‌دنبال رشد سریع‌تر بودند، رقم معاملات ادغامی دو کمپانی و خرید یک کمپانی توسط کمپانی دیگر در سال کنونی ممکن است رکوردشکن شود. به گفته کمپانی تامین‌کننده داده‌های دیالاجیک، اگر سرعت کنونی فعالیت‌های ادغامی کمپانی‌ها ادامه پیدا کند، رقم کلی امسال آنها می‌تواند به 4.58تریلیون دلار برسد. این رقم با اختلاف قابل‌توجهی از رقم 4.29تریلیون دلار ثبت ‌شده در سال2007 عبور خواهد کرد. البته تضمینی نیست که قراردادهای ادغامی به این شدت ادامه پیدا کنند؛ معمولا قراردادها باعث به‌وجود آمدن قراردادهای دیگر می‌شوند و بسیاری از آنها به نظر مسوولان اجرایی کمپانی‌ها و تمایل آنها برای پذیرفتن ریسک‌های جدید بستگی دارد که هردوی‌شان ممکن است به سرعت تغییر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر