سر خط خبر

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۵۱

ورود 60 درصد قاچاق به تهران

برنامه پایش یک کارشناس تجارت خارجی اظهار کرد:60درصد بازار هدف قاچاق، تهران است که اگر همین شهر را کنترل کنند قسمت اعظمی از مشکلات حل می‌شود. آنوش رحام با حضور در برنامه پایش اظهار کرد: درحال حاضر پدیده قاچاق 25میلیارد دلار و تقریبا یک سوم حجم تجارت خارجی کشور است. چنین حجمی کم نبوده و نمی‌شود تصور کرد که در بنادر بزرگ کشور این بندر دیده نشده و در سایه بوده، کالای قاچاق هم دیده نشده ورود پیدا کرده و در بازار توزیع می‌شود.

اولویت با تکنولوژی‌های برتر

ایلنا در شرایط فعلی که اروپایی‌ها و امریکایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، اولویت ما باید انتخاب تکنولوژی‌های برتر و دانش فنی بالاتر باشد. محسن بهرامی ارض‌اقدس درخصوص ادامه همکاری با کشورهای حوزه شرق آسیا اظهار کرد: همان‌گونه که وزیر اقتصاد اعلام کرد شرکای دوران تحریم را از لیست تجاری خود حذف نخواهیم کرد به خصو ص شرکایی که در دوران غربت ما را یاری کردند زیرا در آن دوران کمتر کشوری حاضر به همکاری با ما بود.

صادرات گاز به اروپا

اتاق ایران رییس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با معاون وزیر اقتصادی ترکیه با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌ها و ایجاد تکنولوژی مشترک در شرایط پسا تحریم گفت: ترکیه باید شرایط جدید ایران را در نظر بگیرد تا حجم مراودات ما با این کشور حفظ شده و بالا برود. جلال‌پور درباره صادرات گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه گفت: ترکیه از مصرف‌کنندگان گاز ماست و گاز ایران به‌طور مداوم به این کشور صادر می‌شود. این کشور همچنین شرایط مطلوبی برای صادرات گاز ما به اروپا دارد. برای قطر نیز می‌توان شرایط صادرات گاز به اروپا از طریق ایران و ترکیه را فراهم کرد.

شورایی برای حل مشکل گردشگری

ایسنا مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از تشکیل «شورای هماهنگی گردشگری» در این مناطق با هدف پیگیری مشکلات، این صنعت خبر داد. علیرضا رحیمی با بیان اینکه این شوراها حدود یک سالی می‌شود در مناطق آزاد درحال شکل‌گیری است، افزود: در هر منطقه مشکلات گردشگری به نوبه خود در شورای هماهنگی مطرح و رسیدگی خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر