مبادله تجاری 10 میلیارد دلاری

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۴۴

گروه بازرگانی

هفته گذشته بود که هیات تجاری ایتالیایی با حضور 16نفر از مدیران شرکت‌های برجسته این کشور همراه با وزیر توسعه اقتصادی وارد ایران شدند و مذاکرات جدی برای همکاری‌ مشترک با ایران را انجام دادند. درجریان این سفر نخستین تفاهمنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با یک کشور اروپایی پس از مذاکرات وین با ایتالیا به امضا رسید.

این تفاهمنامه بین ولی‌الله افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت و روبرتو لونگو مدیرکل آژانس خارجی ایتالیا (ایچه) امضا شد. در این تفاهمنامه به انتقال اطلاعات تجاری و بازرگانی دوکشور، اعزام هیات‌های بازرگانی، آموزش و اشاره شده است. اما در تازه‌ترین خبرها، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا اطلاع از اعزام 2 هیات تجاری ایرانی تا یک‌ماه آینده به ایتالیا را داد. احمد پورفلاح بر این باور است که ایتالیا می‌تواند در زمینه تجهیزات صنعتی حوزه فولاد، لوازم خانگی، چرم و نساجی با ایرانی‌ها همکاری‌ خوبی داشته باشد.

همچنین مهدی پورقاضی، رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران معتقد است که برای به ثمر رسیدن روابط دوجانبه کشورها باید زمان بیشتری صبر کرد و نگران این نبود که چرا هیات‌های تجاری فعلا برای فروش کالاهایشان آمده‌اند. پورقاضی بر این باور است که زمینه توسعه روابط دوجانبه این است که این فرصت را به گروه‌های تجاری کشورهای اروپایی بدهیم که بازارهای داخلی خود را پیدا کنند و بعد از آن مرحله بعد سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر