روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۳۵

پیام رهبر معظم انقلاب به آیین تدفین شهدا؛ ایرنا در پی تدفین 2تن از شهدای غواص در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی ابراز امیدواری کردند که «هنر بزرگ» این شهدا، «مایه برکت و الهام» حوزه هنری به عنوان «مرکز هنر انقلابی» باشد. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه‌تعالی

کار شایسته‌یی است. امید است هنر بزرگ این مردان خدا و مجاهدان راه حق، مایه برکت و الهام آن مرکز هنر انقلابی باشد.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سیدعلی خامنه‌ای

نشست ویژه شورای حکام برای بررسی برجام؛ ایسنا یک مقام ایرانی اعلام کرد که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوم شهریور نشست ویژه برای بررسی چگونگی راستی‌آزمایی برجام و تصمیم‌گیری درباره آن را برگزار می‌کند. نشست فصلی شورای حکام 16شهریور (7 سپتامبر) آغاز به کار می‌کند و گزارش مدیرکل آژانس درباره ایران 2هفته قبل از آن منتشر می‌شود و در اختیار 35 عضو شورای حکام برای بررسی قرار می‌گیرد.

وزارت اطلاعات در خدمت فرهنگ؛ مهر وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در این وزارتخانه وظیفه خود می‌بینیم که در خدمت فرهنگ باشیم، گفت: قدرت سیاسی، باید ابزاری برای گسترش قدرت فرهنگی باشد. سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در سومین روز از دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که روز گذشته در هتل انقلاب برگزار شد، شرکت کرد و در جمع مدیران کل استان‌ها و برخی از مدیران مرکز به ایراد سخن پرداخت.

توافق وزارت کشور و شورای نگهبان برای «صندوق‌های رأی شفاف» ؛ تسنیم سخنگوی وزارت کشور از تعیین تکلیف صندوق‌های اخذ آرای مردم در انتخابات مجلس دهم خبر داد. حسینعلی امیری از تعیین تکلیف انتخاب صندوق‌های آرای اخذ مردم در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری خبر داد و گفت: یکی از بحث‌هایی که در این جلسه تبادل‌نظر شد، بحث مربوط به انتخاب صندوق‌های اخذ رأی و شفاف بودن آنها بود و اکثر اعضای حاضر در جلسه بر انتخاب صندوق‌های شفاف که داخل آن مشخص باشد، اتفاق‌نظر داشتند.

شیوه طرح سوال از وزرا در مجلس عادلانه نیست ؛ فارس مجید انصاری با بیان اینکه شیوه طرح سوال از وزرا در مجلس عادلانه نیست، گفت: سوالات از وزرا موجب گلایه آنها شده و فشارهای سنگین روحی بر آنان وارد کرده است. مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نحوه کنونی سوال از وزرا به نفع وزیر نیست، اظهار داشت: به عنوان معاون امور مجلس رییس‌جمهور می‌خواهم نقدی از قوه مقننه داشته باشم کما اینکه دولت مرتب از تریبون مجلس نقد می‌شود و ما نیز امروز نقدی به نحوه سوال وزرا در مجلس داریم که طرح آن ضروری به نظر می‌رسد.

روایت سیدحسن خمینی از برخورد امام (ره) با شنودکنندگان یادگار امام راحل با بیان اینکه «من و شما حق نداریم بدون اجازه دیگران در حقوق آنها تصرف کنیم»، گفت: «امانت اصل حکومت است و کسی حق ندارد آن را پیش خود نگه دارد و بگوید همین است که من می‌گویم.» سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل در سخنانی با بیان اینکه «کسی جرأت نمی‌کرد در مقابل امام(ره) غیبت کند»، اظهار کرد: یک بار گروهی که جزو امنای امام(ره) بودند، از فردی شنود کرده بودند، بلافاصله امام بیرونشان کرد و پرسید که چرا آبروی فرد را بردید؟ چون آبروی مومن از کعبه بالاتر است مگر می‌شد جلوی امام (ره) به کسی تهمت زد؟

ایرانی‌ها امتیاز بیشتری به دست آوردند ؛

ایسنا نتایج یک نظرسنجی جدید در امریکا نشان می‌دهد مردم این کشور معتقدند که ایران در برجام امتیازات بیشتری به دست آورده است. به نوشته نشریه پولتیکو، دانشگاه مون‌موث امریکا اخیرا یک نظرسنجی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، انجام داده و در آن از مردم این کشور پرسیده است که ایران با امریکا، کدام‌یک نتیجه بهتری از مذاکرات هسته‌یی گرفته‌اند؟ در پاسخ به این پرسش 41درصد گفته‌اند ایرانی‌ها امتیازات بیشتری به دست آورده‌اند، در حالی که تنها 14درصد از آنها تایید کرده‌اند امریکا در مقایسه با ایران منافع بیشتری کسب کرده است.

محمود عباس در راه تهران ؛ ایلنا احمد مجدلانی از رهبران ساف طی سفری 2روزه به تهران گفت: محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار است طی 2ماه آینده به ایران سفر کند. مجدلانی در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیام محمود عباس به حسن روحانی رییس‌جمهوری را تقدیم کرد.

اتفاقی بهتر از توافق وین نیست ؛ ایرنا خبرگزاری شینهوای چین نوشت: توافق وین واقعی‌ترین گزینه‌یی است که تا به امروز و با وجود برخی فراز‌ونشیب‌ها نه تنها از محبوبیت آن کم نشده بلکه بهتر از آن نیز معرفی نشده است. شینهوا تاکید کرده است که با وجود برخی کارشکنی‌های عربستان و مخالفت‌های رژیم‌صهیونیستی، توافق هسته‌یی همچنان مورد توجه بوده و کشورهای زیادی از آن استقبال کرده‌اند.

ارتش اشغالگر دموکراسی به ارمغان نمی‌آورد ؛ تسنیم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مقاله‌یی که در روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه منتشر شد، نوشت: ارتش اشغالگر دموکراسی به ارمغان نمی‌آورد. ظریف طرح خاورمیانه بزرگ را منشا مسائل منطقه دانست. وی تاکید کرد: ‌افراط‌گرایی مبتنی بر اقدامات خشونت‌آمیز امروزه نه تنها خاورمیانه بلکه همه جهان را تهدید می‌کند و شاید بتوان آن را خطرناک‌ترین و مزمن‌ترین مساله جهان توصیف کرد.

اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه عربستان ؛ انتخاب وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اوضاع سوریه خواستار برکناری بشار اسد از راس قدرت در این کشور شد. به گزارش «انتخاب»، عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر همتای آلمانی‌اش درباره روابط با ایران نیز گفت: ما خیلی امیدواریم که با ایران، کشور همسایه ما که تاریخی طولانی دارد و کشوری اسلامی است رابطه داشته باشیم و این روابط را در همه زمینه‌ها گسترش و تعمیق دهیم، اما همه اینها به رفتار ایران در منطقه بستگی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر