‌هزار میلیارد تومان جرایم رانندگی

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۳

بعضی از تازه به‌دوران رسیده‌ها که چند خودرو آنچنانی در خانه دارند و مطابق با رنگ لباسشان خودرو روزشان را انتخاب می‌کنند حمایت شایانی هم از خزانه کشور دارند. همین چند روز پیش بود که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، پلیس کنترل نامحسوس یک خودرو مدل بالا را به پارکینگ منتقل کرد. راننده به‌جای آنکه از رانندگی بد خود نادم و پشیمان باشد، زنگ زد که یک خودرو مدل بالاتر برایش بیاورند. انگار که با پلیس لج کرده بود. استدلالش هم این بود که خودرو خوب خریده که از سرعتش هم استفاده کند. مسوولان باید راه‌ها را استاندارد کنند!

حالا ‌رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از جمع‌آوری سالانه یک‌هزار میلیارد تومان جرایم رانندگی در کشور می‌گوید: سالانه در کشور یک‌هزار میلیارد تومان از طریق جمع‌آوری جرایم رانندگی به‌خزانه دولت واریز می‌شود. درآمد ناشی از جرایم رانندگی را منبع اصلی نیروی انتظامی برای تامین نیازهای مراکز، کمک به استان‌های کمتر برخوردار، اصلاح وضعیت جاده‌ها به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی و آموزش در جامعه است.

سردار اسکندر مومنی، در ادامه می‌افزاید: سال گذشته بیش از 1100میلیارد تومان از محل جمع‌آوری جرایم رانندگی به‌خزانه واریز شد و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آینده رشد 40درصدی داشته باشد. درآمد ناشی از جرایم رانندگی یک منبع دایمی و بسیار کلان برای کشور است. در برخی موارد درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی از بودجه سالانه کشور نیز بیشتر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر