یک فعال زیست‌محیطی‌ واقعی

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۰

مازیار معتمدی لئوناردو دی کاپریو بازیگر مشهور سینما، این‌بار نه برای فعالیت‌های هنری بلکه برای فعالیت‌های زیست محیطی‌اش جایزه می‌گیرد. بنیاد کلینتون‌ها قصد دارد در مراسم امسال خود و در دهمین سال تجلیل از فعالان زیست محیطی و آنهایی که تلاش می‌کنند تا زمین جایی بهتر برای زندگی باشد، از لئوناردو دی کاپریو برای برنامه‌هایش در حمایت از محیط زیست تقدیر کند.

بنیاد کلینتون‌ها که این برنامه را اجرا می‌کند، حمایت از سلامت، آموزش و تغییرات آب و هوایی در سطح جهان را برای ایجاد زندگی بهتر برای میلیون‌ها تن از مردم جهان، سرلوحه کار خود قرار داده است.

دی کاپریو به تازگی هفت میلیون دلار برای حمایت از اقیانوس‌های جهان اهدا کرد. او چندی پیش در کنفرانسی با عنوان «اقیانوس ما» اعلام کرد به‌عنوان یکی از شهروندان نگران این سیاره، معتقد است حمایت از زمین یکی از مهم‌ترین مسایل زمان ماست. دی کاپریو سه میلیون دلار نیز به‌سازمان اوشیانا برای حمایت از کوسه‌ها، پستانداران دریایی و ساکنان کلیدی اقیانوس آرام شرقی اهدا کرد. او گفته بود این کار را انجام می‌دهد چون می‌داند اگر امروز کاری برای نجات اقیانوس‌ها نکنیم، تنها کوسه‌ها و دلفین‌ها صدمه نخواهند دید بلکه این بچه‌ها و نوه‌هایمان هستند که ضرر می‌بینند.

دی کاپریو سه ماه پیش هم یک میلیون دلار برای حمایت از فیل‌های جهان اهدا کرد. او فیلم مستندی هم با نام «ساعت یازدهم» ساخته که درباره حفاظت از حیوانات است. برنامه حمایت از ببرهای جهان هم از حمایت او برخوردار است.

ستاره «تایتانیک» بارها در حراجی‌های خیریه نیز شرکت کرده تا برای برنامه‌های حمایت از زمین پول جمع کند و همیشه حضور او موجب جمع شدن پول‌های قابل توجهی شده است.

باراک اوباما، عبدالله دوم پادشاه اردن، مری بارا مدیرعامل کمپانی جنرال موتورز، مت دیمون به‌عنوان یکی از بنیانگذاران جنبش حمایت از آب، ملیندا گیتس نایب‌رییس بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس و خانم و آقای کلینتون از شرکت‌کنندگان در جشنی هستند که در آن از دی کاپریو و البته عاطفه یحیی‌آغا رییس‌جمهوری کوزوو برای حمایت از صلح تقدیر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر