اقتصادهمسایه

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۸۰

کاهش میزان تورم در ترکیه

نرخ تورم در ترکیه ماه گذشته میلادی به 81/6 درصد رسید. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، بر اساس آمار سازمان آمار دولتی ترکیه، میزان تورم 12ماه اخیر در ترکیه ماه جولای پس از 25ماه به کمتر از 7درصد کاهش یافت. میزان تورم یک‌ساله در ترکیه پیش‌تر در ماه مه 2013 میلادی به کمتر از 7درصد کاهش یافته و 51/6درصد اعلام شده بود. بر اساس آمار سازمان دولتی آمار ترکیه میزان تورم 12 ماه اخیر در این کشور در سطح عمده فروشی نیز 62/5درصد بوده است.


میلیون‌ها آواره عراقی محروم از خدمات بهداشتی

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: حدود 3میلیون آواره عراقی به دلیل کمبود منابع مالی و کمکی از خدمات بهداشتی درمانی محروم‌اند. این سازمان تنها 5میلیون دلار یا 8درصد از کمک مالی 61میلیون دلاری را دریافت کرده است که کمک‌کنندگان بین‌المللی برای تامین خدمات بهداشتی درمانی در سال 2015 میلادی وعده داده بودند.


بدتر شدن وضعیت کار در افغانستان

«عتیق‌الله نصرت»، رییس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت که وضعیت کار و اشتغال در افغانستان در حال بدتر شدن است. او گفت که بخش خصوصی به دلیل بی‌اعتمادی به دولت تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفته نمی‌تواند و این باعث بدتر شدن وضعیت کار در افغانستان شده است. نصرت همچنین گفت که هنوز شروع فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور به دلیل وضعیت مبهم در حال تعلیق است. رییس هیات عامل اتاق تجارت و صنایع افغانستان با اشاره به اینکه دلیل اصلی کاهش فعالیت اقتصادی، گسترش ناامنی در افغانستان است، افزود که دسترسی محدود به منابع مالی، فساد اداری، نبود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و نبود بازار فروش، دلیل اصلی کاهش کار و فعالیت اقتصادی است.


زیان میلیون دلاری حملات «پ‌ک‌ک» به خطوط لوله نفتی

حکومت محلی کردستان عراق اعلام کرد: حملات حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به خط لوله نفتی کرکوک- یومورتالیق 250میلیون دلار به اقلیم کردستان ضرر وارد کرده است. حکومت محلی کردستان عراق خاطرنشان کرد: این مبلغ معادل حقوق یک‌ماه کارکنان وزارت امور داخله اقلیم کردستان عراق، نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیت داخلی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر