کشتی و دریا

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۶۴

هجوم هیات‌های اروپایی‌ برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

تسنیم| مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اعلام آمادگی سه کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران گفت: با توجه به مصالح کشور سرمایه‌گذاران خارجی برای طرح‌های توسعه‌یی بنادر را انتخاب می‌کنیم. محمد سعیدنژاد با اشاره به حضور هیاتی از ایتالیا در کشور برای سرمایه‌گذاری در بنادر اظهار کرد: شب گذشته میزبان هیاتی ایتالیایی بودیم که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بنادر ایران و طرح‌های توسعه این بنادر است. وی با یادآوری اینکه اروپایی‌ها به طور جدی به ‌دنبال سرمایه‌گذاری در بنادر کشور هستند، بیان کرد: در این زمینه با هیات‌هایی از فرانسه و آلمان جلساتی برگزار شد و با سرمایه‌گذاران این کشورها گفت ‌وگو کردیم. وی ادامه داد: در زمان تحریم خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به بنادر ایران تردد نداشتند و از طریق بنادر کشورهای دیگر یعنی با واسطه این کار را انجام می‌دادند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر شرایط کشور افزود: خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا علاقه‌مند هستند که مانند گذشته به طور مستقیم به بنادر ایران تردد داشته باشند که این کار به‌ سود صاحبان بار خواهد بود.

بزرگ‌ترین کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی پهلو گرفت

ایرنا| مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از پهلوگیری بزرگترین کشتی کانتینری پس از ۳۵سال بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: فردا نیز یکی از شرکت‌های اروپایی دومین کشتی بزرگ خود را به بنادر ایران اعزام می‌کند. محمد سعیدنژاد بااشاره به پهلوگیری بزرگترین کشتی کانتینری چندسال اخیر در بندر شهیدرجایی، گفت: ظرفیت هر کدام از این کشتی‌ها ۱۱هزارو۵۰۰ TEU کانتینر است و این کشتی‌ بعد از ۳۵سال نخستین‌بار است که وارد بنادر ایران می‌شود.

وی بااشاره به اینکه در ماه‌های اخیر تقاضاها و مراجعات شرکت‌های بزرگ کشتیرانی به جمهوری اسلامی ایران و بنادر ایران زیاد شده است، گفت: فرصت بسیار خوبی است که صاحبان کالا بتوانند به جای وارد کردن کالا به بنادر آسیای جنوب شرق به صورت مستقیم وارد بنادر ایران شوند. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه چند خط کشتیرانی بین‌المللی آسیایی و اروپایی در نوبت هستند تا برای آنها ظرفیت ایجاد کنیم تا وارد بنادر ایران شوند، افزود: علاوه بر این درخواست خطوط کشتیرانی سرمایه‌گذاران خارجی هم برای احداث و توسعه و تجهیز بنادر ایران اعلام آمادگی و پیشنهاد دادند. سعیدنژاد ادامه داد: این پیشنهادات بر اثر شرایط داخلی و رعایت دفاع از حقوق سرمایه‌گذاران داخلی بررسی خواهند شد. وی بااشاره به اینکه کاهش هزینه‌ها نتیجه واردات مستقیم کالا به بنادر ایران خواهد بود، افزود: ورود مستقیم کالا زمینه‌یی برای ترانزیت و ترانشیت کالا را در ایران افزایش خواهد داد. توسعه سواحل جنوب کشور یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه اقتصادی-‌ اجتماعی است.

امریکا ۷ کشتی ترکیه را تحریم کرد

تسنیم| وزارت خزانه‌داری امریکا هفت فروند کشتی متعلق به ترکیه همچنین یک شرکت کشتیرانی ترک را به دلیل همکاری با سوریه تحریم کرد. در این تحریم‎ها نام تعدادی از افراد مرتبط با حمل‌ونقل دریایی ترکیه نیز دیده می‌شود. آدام سزوبین، معاون امور اطلاعات مالی و تروریستی خزانه‌داری امریکا در این باره گفت: «خزانه‌داری تلاش می‌کند تا با به کارگیری تمامی امکانات مالی خود شبکه‌های حمایت از دولت بشار اسد را محدود کند. این تحریم‌های مالی موجب فشار بیشتر مالی و اقتصادی به دولت سوریه می‌شود و این کشور را مجبور به متوقف کردن خشونت علیه مردم خود می‌کند». خزانه‌داری امریکا همچنین سه کشتی متعلق به سوریه را نیز تحریم کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر