اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۶۲

تاکید آخوندی بر اتمام مسکن مهر تا پایان ۹۵

احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام کرد که وزیر راه‌وشهرسازی بر بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ تاکید و اهتمام جدی دارد.

اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌ها با دستگاه‌های ذی‌ربط وزارت راه‌وشهرسازی و همچنین تاکید دولت بر تکمیل پرونده مسکن مهر، به‌طور قطع این پرونده تا پایان سال ۹۵ بسته خواهد شد، افزود: برای سرعت بخشیدن به این روند تاکید داریم متقاضیان مسکن مهر به موقع نسبت به تکمیل آورده نقدی‌شان اقدام کنند. وی با بیان اینکه با پیشبرد همین روند در ساخت‌وساز پروژه‌های مسکن مهر قطعا این وعده عملی خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود این هدف مهم با همکاری مردم عملیاتی شود و با پرداخت آورده‌ها در تکمیل و تحویل واحدهای‌شان مشارکت داشته باشند. قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر بر همکاری وزارت راه‌وشهرسازی با دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید کرد و افزود: اگر این دستگاه‌ها همکاری مضاعفی در تکمیل خدمات زیربنایی متناسب با پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر داشته باشند، همزمان با تکمیل ساخت‌وسازها، تحویل واحدها هم عملیاتی خواهد شد. مهرآبادی افزود: وزیر راه‌وشهرسازی هم بر بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال 95 اهتمام جدی دارد.


صحبت از بورس مسکن مانور رسانه‌ای است

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه صحبت از بورس مسکن، مانور رسانه‌یی بیش نیست، گفت: بورس کالا در ایران دچار منحنی سینوسی وحشتناکی است و قابلیت ورود به بخش مسکن را ندارد. مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مگر عملکرد بورس کالا طی سال‌های گذشته رضایت‌بخش بوده که حالا می‌خواهد بورس مسکن را ایجاد کند؟ متاسفانه بورس کالا در ایران دچار منحنی سینوسی وحشتناکی است و کارکرد حقیقی ندارد. وی افزود: بعضا حباب‌هایی در بورس دیده می‌شود که در تاریخ بشریت وجود نداشته است. سهامی که در شرکت‌ها ارائه می‌شود سهام‌هایی حباب‌گونه است و متاسفانه سهامداران خرد غالبا دچار مشکل می‌شوند و یک شبه به خاک سیاه می‌نشینند؛ چون سازوکار علمی صحیحی بر مبادلات بورس حاکم نیست. در این شرایط بورس می‌خواهد برای بخش مسکن چه قدمی بردارد؟ واقعیت این است کسانی را که در علم بورس صاحب‌نظر باشند و به‌خوبی از عهده مسوولیت اجرایی بربیایند به تعداد انگشتان یک دست هم سراغ نداریم. اگر داشتیم بورس دچار این مشکلات نمی‌شد، لذا حرف‌هایی که درخصوص بورس مسکن زده می‌شود بیشتر مناسب تیتر روزنامه‌هاست.


سرنوشت زمین‌های بایر بوستان ولایت

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران براساس اطلاعات غیررسمی از تکمیل طرح زمین‌های باقی‌مانده بوستان ولایت خبر ‌داد. به گزارش مهر، مدت‌هاست فاز دو بوستان ولایت بلاتکلیف است و مسوولان شهری تکمیل این بخش از زمین‌ها را موکول به تکمیل طرح موضوعی این زمین‌ها کرده‌اند. رحمت‌الله حافظی درباره تعیین‌تکلیف زمین‌های بوستان ولایت گفت: تا آنجا که اطلاع دارم طرح شهرداری برای این زمین‌ها تا ۸۰درصد آماده شده و پس از ارائه و تصویب در شورا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از این زمین‌ها کاربری تجاری مسکونی دارند، گفت: عده‌یی در خواب می‌دیدند که بخشی از این زمین‌ها کاربری مسکونی و تجاری داشته باشد و حتی در سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری نیز چنین کاربری‌ای تعریف شده بود که شورا سریع به آن واکنش نشان داد و در حال حاضر این زمین کاربری فضای سبز دارد.


ساخت هزار پارکینگ برای بیمارستان میلاد

مدیرعامل بیمارستان میلاد از حل تدریجی مشکل پارکینگ در بیمارستان میلاد خبر داد. به گزارش فارس، محمودرضا فیاض در نشست خبری درباره معضل پارکینگ در بیمارستان میلاد، توضیح داد: به‌زودی در محل جدیدی هزار پارکینگ ساخته می‌شود که مجوز آن نیز توسط شهرداری دریافت شده است. وی به بار ترافیکی تونل حکیم در ورودی بیمارستان میلاد اشاره کرد و گفت‌: در این تونل بیماران و مراجعان بیمارستان میلاد حدود 45دقیقه در ترافیک گرفتار بودند که با تغییر ساعت ملاقات و دیگر اقدامات شاهد کاهش بار ترافیکی در این محور هستیم. وی درباره تجهیز بیمارستان میلاد به پد هلی‌کوپتر گفت: تا قبل از پایان سال پد هلی‌کوپتر این بیمارستان از ضلع شمالی به سقف بیمارستان منتقل می‌شود و ما دومین بیمارستان در کشور هستیم که پد هلی‌کوپتر در قسمت سقف بیمارستان مستقر شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر