جذب تنها 46 میلیارد تومان از اعتبارات خط 3 مکانیزاسیون

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۵۷

ایانا

پس از سه دهه برای نخستین‌بار در قالب طرحی مشخص، استانداردسازی ناوگان سم‌پاشی کشور در کمتر از یک‌‌سال به انجام رسید.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از استانداردسازی سم‌پاش‌های کشور پس از سه دهه خبر داد و گفت: به‌منظور ارتقای کیفیت سمپاش‌های کشور در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و تاثیرات منفی جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی ناشی از روش‌ها و تکنیک‌های ناکارآمد در به‌کارگیری ماشین‌ها و تجهیزات غیراستاندارد به پیشنهاد این مرکز ستادی تشکیل و فرآیند استانداردسازی آغاز شد.

کامبیز عباسی افزود: 51 نوع سمپاش موجود در فهرست ماشین‌های حائز شرایط در این مرکز شناسایی و اعلام نکات فنی و حداقل‌های مورد انتظار برای آنها لحاظ شد و در 31 نوع آن موفق به اصلاح، رعایت استاندارد و نکات فنی شدیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور و مهرماه سال‌جاری 20 دستگاه باقی‌مانده نیز تحت عملیات فنی- اصلاحی قرار می‌گیرند تا بدین‌ترتیب بتوانیم به اهداف موردنظر دست یافته و استانداردسازی‌های لازم را به انجام برسانیم. باتوجه به مصرف بی‌رویه سموم کشاورزی و نقش موثری که استفاده از ادوات استاندارد در اثرگذاری عملیات سمپاشی دارد، این اقدامات اجرایی انجام شد و امیدواریم که کاهش مصرف سم، ممانعت از تخریب محیط‌زیست و آلودگی‌های سم اتفاق بیفتد و نقش بسزایی نیز در تولید محصولات سالم داشته باشیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تصریح کرد: تا 12 مردادماه سال‌جاری از محل خط اعتباری شماره سه مکانیزاسیون بیش از 564میلیارد تومان تسهیلات معرفی به بانک انجام گرفته که رقمی معادل 71درصد اعتبارات خط است. مبلغ 46میلیارد تومان جذب یعنی معادل 5.8درصد جذب صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر