خطر اصلی؛ القاعده یا داعش؟

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۴۲


مازیار معتمدی

نیویورک تایمز

اختلاف‌نظر مسوولان سر خطر اصلی: القاعده یا داعش - مسوولان ارشد اطلاعاتی، ضدتروریستی و امنیتی دولت اوباما سر این مساله که کدام گروه تروریستی بالاترین خطر ممکن را برای ایالات متحده دارد اختلاف‌نظر دارند؛ داعش یا القاعده و همراهانش. این یک بحث آکادمیک نیست. این بحثی است که روی نحوه تخصیص میلیاردها دلار سرمایه و روی نحوه عملکرد هزاران مامور فدرال، تحلیلگر اطلاعاتی و سرباز نبرد تاثیر می‌گذارد.

تمرکز دیرتر از موقع روی شیوع یک بیماری - از وقتی بیماری مرگبار لژیونر (یک نوع بیماری تنفسی که از طریق هوا منتقل می‌شود) 4دهه پیش شیوع پیدا کرد، برج‌های خنک‌کننده آب به عنوان محل اصلی انتشار آن شناسایی شدند. اما حتی در حالی که موردهای بیشتری از این بیماری در سطح کشور دیده شد و متخصصان خواستار تدبیرهای حفاظتی بیشتری شدند، شهر نیویورک کار زیادی برای جلوگیری از خطر این برج‌های آب انجام نداده چون آنها برق سیستم‌های تهویه هوای بسیاری از ساختمان‌های بزرگ را تامین می‌کنند. اما حالا که نیویورک با بزرگ‌ترین شیوع بیماری لژیونر در تاریخ خود مواجه شده، شهردار بیل د بلاسیو و دیگر مسوولان رسمی دارند، سعی می‌کنند برخورد جدی‌تری با آن داشته باشند.


لس‌آنجلس تایمز

لس‌آنجلس ذخیره خانگی سلاح‌های دستی را مورد هدف قرار می‌دهد - رهبران لس‌آنجلس که از بی‌عملی دولت برای اعمال قوانین کنترل سلاح سفت و سخت‌تر خسته شده‌اند، به رهبران دیگر شهرها پیوستند تا واشنگتن را دور بزنند و قوانین خودشان را در سطح محلی اجرا کنند. لس‌آنجلس هم به‌ سان‌فرانسیسکو پیوست و نگهداری خانگی خشاب مهماتی که بیش از 10تیر داشته باشد را ممنوع کرد؛ حرکتی که برای کاهش دادن کشتارهای جمعی طراحی شده، اما باعث شده گروه‌ها حق حمل اسلحه تهدید به شکایت قانونی کنند.


واشنگتن پست

قانونی که می‌تواند فاصله حقوقی را آشکار کند - به احتمال زیاد هزاران کمپانی عمومی ایالات متحده به زودی مجبور می‌شوند رقمی را اعلام کنند که ترجیح می‌دهند مخفی بماند: اینکه مدیران اجرایی‌شان چقدر بیشتر از کارمندان معمولی‌شان درآمد دارند. انتظار می‌رود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به زودی بالاخره قانونی را نهایی کند که به میلیون‌ها کارمند اجازه می‌دهد، بدانند رییس‌هایشان چقدر از آنها بیشتر پول می‌گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر