ابهام در اتمام واگذاری‌ها تا پایان 93

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۴

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه نمی‌خواهیم با واگذاری سریع و بدون برنامه شرکت‌های توزیع آب، برق و گاز طعم تلخی از واگذاری‌ها در ذائقه مردم در سال پایانی خصوصی‌سازی باقی بماند، گفت: اگر تا پایان سال کار واگذاری‌ها به اتمام نرسد، کار را تمدید می‌کنیم.

به گزارش مهر، عبدالله پوری حسینی در مورد اتمام واگذاری‌ها و کار خصوصی‌سازی تا پایان سال 93 گفت: سازمان خصوصی‌سازی برنامه‌ریزی کرده که واگذاری‌ها تا پایان سال 93 به اتمام برسد، اما تمام موارد دراختیار ما نیست، به‌طور مثال سهام شرکتی برای واگذاری قیمت‌گذاری می‌شود، اما پس از آن متوجه می‌شویم که این قیمت‌گذاری مشکلات دیگری را در بخش دیگری برای اقتصادمان رقم می‌زند.

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی به مشکلاتی که در این زمینه برای قیمت‌گذاری سهام شرکت‌های قابل واگذاری در بخش نیرو و انرژی وجود دارد، اشاره و بیان کرد: بر این اساس بررسی می‌کنیم که آیا واگذاری سهام این‌گونه شرکت‌ها به‌صلاح است یا خیر؟

وی با اعلام اینکه سوالات جدی در سال پایانی کار خصوصی‌سازی مطرح است، عنوان کرد: اگر قرار است به همین شیوه وارد کار واگذاری سهام شرکت‌های مربوط به آب، برق و گاز شویم، ممکن است از خصوصی‌سازی یک طعم تلخ در ذائقه مردم باقی بماند.

پوری حسینی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم که با دقت و تمرکز بیشتری کار واگذاری‌های شرکت‌های باقی‌مانده به‌ویژه شرکت‌های نیرو و انرژی را انجام دهیم، گفت: برای اینکه کار واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در پایان سال 93 به اتمام برسد، لازم بود که واگذاری‌ها به مرور طی سال‌ها انجام می‌شد، نه اینکه بخواهیم در عرض چند ماه این کار را انجام دهیم و لازم بود که در شیبی ملایم این اقدام صورت می‌گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم کار قیمت‌گذاری سهام شرکت‌ها را انجام دهیم و آنها را درصورت کشش بازار عرضه کنیم و به فروش برسانیم، اما به هر حال این اقدام بستگی به کشش بازار هم دارد تا بتوانیم درنهایت به وظیفه قانونی خود عمل کنیم، اما اگر تا پایان سال هم انجام نشود و کار خصوصی‌سازی به اتمام نرسد، کار را تمدید می‌کنیم. وی همچنین تاکید کرد که سازمان خصوصی‌سازی به اهداف بودجه‌یی تعیین شده و اهداف خزانه‌یی خود در سال 93 خواهد رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر