سرمایه‌گذاری ۵۵۱هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۳۲


گروه صنعت و معدن مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سرمایه‌گذاری ۵۵۱هزار میلیارد ریالی واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد. سیدمحمدعلی سیدابریشمی در آستانه فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰هزار نفر در این مناطق صنعتی مشغول فعالیت هستند، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که بیش از 50سال از فعالیت آن می‌گذرد، به‌عنوان سازمانی توسعه‌یی با به‌کارگیری سیاست‌های تشویقی و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی، توانسته بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بااشاره به بیش از ۳۰هزار طرح در دست اجرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تصریح کرد: این سازمان که نقش‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و پشتیبانی از ایجاد و توسعه صنایع کوچک، شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را برای افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی و بهبود فضای کسب‌وکار صنایع کوچک کشور با استفاده از منابع داخلی و خارجی برعهده دارد نه تنها زیرساخت‌های موردنیاز را برای ۳۴هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده، فراهم کرده بلکه امکان اشتغال را برای بیش از ۷۰۰هزار نفر در این مناطق صنعتی ایجاد کرده است.

سیدابریشمی در ادامه به جایگاه صنایع کوچک در اقتصاد اشاره کرد و افزود: اهمیت صنایع کوچک و متوسط در ادبیات موضوعی اقتصاد جهانی به‌خوبی تبیین شده و در قریب به اتفاق کشورهای جهان توسعه صنایع کوچک جزء سیاست‌های اصلی و اولویت‌دار دولت‌ها به‌شمار می‌رود و رویکرد ویژه‌یی برای حمایت از ایجاد، رشد و بقای این‌گونه واحدها اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی صنایع کوچک باعث شده سرعت بخشیدن به روند توسعه صنعتی در گرو اولویت دادن به رشد و توسعه این صنایع قرار گیرد، زیرا این صنایع به دلایل مختلف می‌توانند نقش محوری و مشارکت حائزاهمیتی در توسعه اقتصادی و صنعتی نظام‌های اقتصادی توسعه‌یافته و در حال توسعه داشته باشند.

وی بااشاره به اینکه بخش عمده‌یی از صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده است، گفت: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی و بهبود فضای کسب‌وکار صنایع کوچک کشور یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان تعریف شده است. سیدابریشمی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۸۱هزار واحد صنعتی کوچک در سطح کشور با بیش از یک‌میلیون شاغل در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول فعالیت هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر