نوسان اندک قیمتی در بازار ارز و سکه

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۲۱

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار آمریکا را در روز جاری چهارشنبه با 5تومان رشد نسبت به روز سه‌شنبه 3هزار و 327تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 1500تومان کاهش 872هزار و 500تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 15تومان افت 3هزار و 650تومان و هر پوند نیز با 2تومان رشد 5هزار و 207تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 1500تومان افت 872هزار و 500تومان و قیمت سکه طرح قدیم با 500تومان کاهش 872هزار و 500 تومان تعیین قیمت شد. هر نیم سکه با یک هزار تومان افت 474هزار تومان و هر ربع سکه نیز با یک هزار تومان افت قیمت 265هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک‌گرمی بدون تغییر قیمت 170هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار 89هزار و 200تومان خریدوفروش شد. هر اونس طلا در معاملات دیروز با 4 دلار افت 1087دلار قیمت گذاری شد.

این در حالی است که موسسه سرمایه‌گذاری گلدمن ساش آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا به زودی به کمتر از ۱۰۰۰دلار در هر اونس برسد.

تازه‌ترین آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که افزایش درآمد در اقتصاد آمریکا موجب رشد هزینه‌های مصرفی خانوارها شده و این مساله می‌تواند نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی این کشور باشد.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه‌ترین نشست خود اعلام کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد و این مساله بستگی به وضعیت اقتصادی و اوضاع بازار اشتغال خواهد داشت.

موسسه گلدمن ساش پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا احتمالا تا پایان امسال با 8درصد کاهش بیشتر روبه‌رو خواهد شد و به کمتر از 1000دلار در هر اونس خواهد رسید. به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می‌تواند تقاضا برای خرید طلا را با افت بیشتری روبه‌رو کند. شاخص ارزش دلار طی ماه جولای با بیشترین افزایش خود از مارس روبه‌رو شده است. برخی فعالان بازارهای بین‌المللی معتقدند که بخش زیادی از افت قیمت جهانی طلا مربوط به احتمال افزایش نرخ بهره آمریکاست و اگر این اتفاق در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو رخ دهد، قیمت طلا با افت بیشتری روبه‌رو می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر