روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۱۵

مخالفان 4درصدی در حد 4درصد حرف بزنند- ایرنا اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به سهم 4درصدی مخالفان توافق هسته‌‌یی گفت: مخالفان 4درصدی، در حد 4درصد حرف بزنند. وی با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی و شرایط ایجاد شده پس ازتحریم در اقتصاد کشور به ویژه حضور هیات‌های اقتصادی کشورهای اروپایی گفت: در این شرایط بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد ایران باشد. وی در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: امروز مشکل بیکاری از دغدغه‌های مسوولان و مردم بوده که رفع آن نیازمند رونق تولید و اقتصاد کشور است.

احتمال بازگشایی سفارت‌های ایران و انگلیس قوت گرفت- ایرنا محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار ایران در انگلیس با توبیاس الوود معاون وزیر امورخارجه این کشور دیدار و در زمینه دورنمای همکاری‌ها، مسائل دوجانبه و منطقه‌یی گفت‌وگو کرد. معاون وزیر امور خارجه انگلیس در این دیدار گفت: دولت لندن با آگاهی از نقش مهم و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه، علاقه‌مند به رایزنی و همکاری در مسائل منطقه‌یی با هدف حصول به راه‌حل‌های سیاسی است. حبیب‌الله‌زاده نیز با اظهار امیدواری نسبت به بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در آینده نزدیک بر ضرورت ایجاد شرایط لازم برای پیشبرد مناسبات تهران- لندن تاکید کرد.

ظریف در راه ترکیه- تسنیم شبکه تلویزیونی تی‌آرتی‌هابر به نقل از مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که محمدجواد ظریف 7آگوست (جمعه 16مردادماه) به ترکیه سفر می‌کند. چاووش اوغلو تاکید کرد: در جریان این سفر، دوطرف درخصوص مسائل منطقه‌یی و همین‌طور روش‌های مبارزه با سازمان تروریستی داعش، مذاکره خواهند کرد. وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: ایران و ترکیه دیدگاه‌های مشابهی درخصوص مقابله با تروریست‌های داعش دارند که یک تهدید برای جهان اسلام به‌شمار می‌روند.

رفع محدودیت سفر ایرانی‌های مقیم خارج- ایسنا علی چگینی مدیرکل کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور در وزارت امور خارجه اعلام کرد: بخش ویزای الکترونیکی وزارت خارجه با رفع نقایص پیشین، تا سه ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود. وی درباره تسهیل سفر ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به ایران گفت: نباید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور غافل شد، هریک از آنها آژانس گردشگری و مبلغی برای ایران به حساب می‌آیند، چراکه آنها توانایی جذب خارجی‌های زیادی را به مقصد ایران دارند. پیشنهاد شده در صدور روادید ایرانی‌هایی که به‌عنوان سرمایه‌گذار، شریک تور یا پایگاه جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی فعالیت‌ دارند، تسهیلات ویژه‌یی درنظر گرفته شود. چگینی تاکید کرد: ایرانی‌های مقیم خارج از کشور حتی اگر سند یا گذرنامه‌یی نداشته باشند، همین که هویت ایرانی آنها احراز شود باید به کشور راه داده شوند.

آمادگی ناجا برای انجام وظیفه در انتخابات-ایسنا فرمانده نیروی انتظامی بااشاره به انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری گفت: امسال، سال انتخابات است و باید آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی با امنیت کامل و قابل‌قبول را داشته باشیم و در این عرصه نیروی انتظامی سهم بسیاری دارد و با جدیت این وظیفه را دنبال خواهد کرد. سردار حسین اشتری در آیین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تحقق امنیت، عدالت و رفاه عمومی سرلوحه کار نیروی انتظامی است، اظهار کرد: تحقق امنیت از وظایف اصلی ناجاست چراکه تحقق آن عدالت، رفاه و توسعه را به‌دنبال دارد.

ضرورت خشکاندن ریشه تروریسم- فارس در ملاقات مشترک معاونان شورای عالی امنیت ملی روسیه و افغانستان با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و برنامه‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم ارائه شد. شمخانی با تاکید بر ضرورت خشکاندن ریشه‌های فکری و اعتقادی تروریسم که اصلی‌ترین عامل سربازگیری از بین جوانان سرخورده در کشورهای دیکتاتوری است، اظهار داشت: رهبران منطقه‌یی برای مقابله با تروریسم تصمیم‌های مناسبی را اتخاذ کرده‌اند که باید با تلاش نهادهای مسوول به سرعت مورد اجرا گذاشته شود.

اسراییل با رد توافق باید منتظر جنگ باشد- ایرنا باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا در نخستین جلسه توجیهی پس از توافق وین در نشستی با رهبران جامعه یهودیان امریکا ضمن دفاع قاطع از توافق هسته‌یی وین، هشدار داد در صورتی که کنگره امریکا این توافق را ناکام کند، تل‌آویل باید منتظر جنگ باشد.

درخواست مسکو درمورد رایزنی‌های ایران و عربستان- ایرنا روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از رایزنی‌های قریب‌الوقوع بین تهران و ریاض به درخواست مسکو برای حل بحران سوریه، خبر داده است. طبق گزارش این روزنامه، عربستان‌سعودی با پیشنهادهای روسیه، برای آغاز گفت‌وگوی مستقیم با ایران در زمینه روابط دوجانبه و پرونده‌های حساس منطقه‌یی موافقت کرده است مشروط بر اینکه ایران قبول کند به‌طور همزمان درباره پرونده‌های سوریه و یمن مذاکره کند. براساس این گزارش، این پیشنهاد روسیه با حمایت امریکا نیز همراه شده است.

آغاز دور جدید سفرهای منطقه‌ای ظریف-ایسنا - حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه بااشاره به سفر هفته گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منطقه، افزود: این سفر، هم رویکرد به همسایگان حوزه خلیج‌فارس را در بر داشت و هم سفر به عراق به‌عنوان یکی از متحدان اصلی ما. در سفرهایی که طراحی شده است، هم از کشورهای مقابل ازجمله وزرای خارجه اروپا به تهران سفر می‌کنند و همزمان سفر وزیر خارجه سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه را به کشورمان داریم. انجام توافق هسته‌یی در دوره‌یی که برخی کشورها و بازیگران منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی توسل به زور را مدنظر خود قرار داده بودند نشان داد که مذاکرات دیپلماتیک در عرصه روابط بین‌الملل می‌تواند کارآمد باشد.

روابط ایران و روسیه پس از توافق-

فارس مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در صفحه اجتماعی خود 10نکته درباره اهمیت روابط ایران و روسیه پس از توافق هسته‌یی را بیان کرد. وی با بیان اینکه مناسبات دو جانبه ایران و روسیه باید فراتر از روابط تجاری و اقتصادی تعریف شود خواهان تحرک بیشتر همکاری‌های علمی و آموزشی، گسترش مناسبات گردشگری، تقویت همکاری‌های منطقه‌یی و بین‌المللی با بهره‌گیری از ابتکارهای جدید شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر