عراقچی: اختلافات همچنان باقی است

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۸۰

معاون وزیر امورخارجه کشورمان و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان از کشورهای غربی خواست که خواسته‌های غیرمنطقی خود را رها کنند.

به گزارش مهر، عباس عراقچی در پایان مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی در وین گفت: مذاکرات می‌تواند سریع‌تر به نتیجه برسد، به این شرط که کشورهای طرف مذاکره حسن‌نیت نشان داده و خواسته‌های غیرمنطقی خود را رها کنند. عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی افزود: با این‌حال اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است. هدف رایزنی و آماده‌سازی برای مذاکرات هفته آتی در نیویورک بود. در مجموع گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌یی بود و به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد. وی افزود: با این حال اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است. هدف رایزنی و آماده‌سازی برای مذاکرات هفته آتی در نیویورک بود. مذاکرات هسته‌یی بین ایران و سه کشور اروپایی عضو مذاکرات 1+5 و نماینده اتحادیه اروپا پیش از ظهر 20 شهریور به وقت محلی در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد. سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران، سایمون‌گس نماینده انگلیس، هانس‌دیتر‌لوکاس نماینده آلمان و نیکلا دو ریویر نماینده فرانسه در گروه 1+5 ریاست این مذاکرات را برعهده داشتند. قرار است هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌یی 27 شهریور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

ایران و گروه 1+5 بعد از حصول توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) تاکنون 6 دور در شهر وین درباره راه‌حل جامع هسته‌یی به گفت‌وگو نشسته‌اند که در آخرین نشست در وین این مذاکرات برای چهار‌ماه دیگر تمدید شد.

این مذاکرات در راستای مذاکرات دوجانبه ایران با کشورهای عضو 1+5 پیش از آغاز مذاکرات رسمی ایران و 1+5 در نیویورک در تاریخ 27 شهریور خواهد بود. علاوه بر مذاکرات رسمی ایران و 1+5 در نیویورک نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز 11‌روز دیگر در وین برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر