شرکت غول‌آسای علی‌بابا به وال‌استریت می‌رود

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۷۴

شرکت بازرگانی اینترنتی علی‌بابا که اصلیتی چینی دارد و گفته می‌شود که اگر گوگل و آمازون و ای‌بی و پی‌پال را اگر با هم یکی کنیم، تازه توانسته‌ایم تصویری نسبی از منابع مالی علی‌بابا بدهیم قصد دارد وارد وال استریت شود.

به گزارش دویچه وله، آنجا که پای خرید آنلاین به میان می‏آید، بسیاری فقط نام وب‌سایت‌هایی مانند آمازون و ای‌بی (ebay) را می‌دانند. اما یک وب‌سایت چینی به نام «علی بابا» حالا عرصه را بر دیگر شرکت‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک تنگ کرده است.

علی بابا وب‌سایتی برای معامله میان عرضه‌کنندگان کالا به صورت آنلاین همچون آمازون است که در سال ۱۹۹۹ برای معامله‌های کوچک آنلاین توسط جک ما و ۱۷ نفر دیگر تاسیس شد. اعداد و ارقام شگفت‌آورند؛ ۸۰درصد از درآمد حاصل از تجارت اینترنتی در چین سهم علی‌باباست که ارزش سالانه آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار است. بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۰ حجم درآمد تجارت اینترنتی علی بابا از مجموع معاملات اینترنتی بریتانیا، ژاپن، آلمان، فرانسه و امریکا بیشتر خواهد بود. تنها زمانی که شرکت امریکایی یاهو یک‌چهارم سهام علی‌بابا را خرید، این شرکت در غرب نامی بیگانه بود. اما حالا با ۵۰۰ میلیون کاربر یکی از غول‌های تجارت الکترونیک است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر