حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۹۸

بهبود نسبی کیفیت خدمات پس از فروش خودروها

تعادل| شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش سالانه خود از وضعیت خدمات پس از فروش خودروها در سال 93 اعلام کرد: شاخص کل وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل درحدود 5درصد رشد همراه بوده است. به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، براساس ارزیابی از 41 شرکت عرضه‌کننده خودرو نتایج نشان می‌دهد وضعیت نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در سال 93 نسبت به سال 92 با رشد 5درصدی همراه بود و این رشد عمدتا در حوزه سبک رقم خورده است. براساس گزارش این شرکت، وضع رضایتمندی مشتریان خدمات پس از فروش در حوزه خودروهای سبک نسبت به سال 1392 با رشد 1.3 درصدی همراه بوده است. همچنین براساس مصاحبه با بیش از یک میلیون و 200هزار مشتری مراجعه‌کننده به شبکه خدمات پس از فروش در سال 93 عمده علل نارضایتی مشتریان کمبود یا نبود قطعات یدکی، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و دریافت هزینه بالا خدمات و قطعات بوده است.


رشد 68 درصدی حمل ‌و نقل ریلی در بندر رجایی

ایسنا|پس از حدود دو سال تلاش وزارت راه و شهرسازی برای گسترش نفوذ حمل‌ونقل ترکیبی در مناطق کشور به نظر می‌رسد این آمار از ابتدای سال جاری در مهم‌ترین بندر اقتصادی ایران رو به افزایش گذاشته و روند توسعه‌یی خود را با سرعت بیشتری طی می‌کند. وزارت راه و شهرسازی در گزارشی به عملکرد حمل‌ونقل ریلی بندر شهید رجایی در چهار ماهه نخست سال 1394 پرداخته که بر مبنای آن سهم این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 68درصدی را نشان می‌دهد. بر مبنای این گزارش راه‌آهن هرمزگان در این مدت موفق به بارگیری 643هزار و 717 تن کالا از این بندر شده که تاکنون در سابقه آن کمتر چنین رقمی وجود داشته است. حمل این میزان بار به وسیله 10هزار و 314 واگن انجام شده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 72درصدی را نشان می‌دهد.


عراقی‌ها بزرگ‌ترین مشتری خارجی پژو پارس

ایسنا| آمار گمرکی صادرات خودرو نشان می‌دهد که در چهارمین ماه سال صادرات خودرو به حدود 4900دستگاه رسیده و البته بزرگ‌ترین مشتری خودروهای ایرانی عراق و پرطرفدارترین خودرو داخلی نیز بین عراقی‌ها پژو پارس است. در چهارماه اول سال جاری ایران حدود 4900دستگاه خودرو به کشورهای عراق، سودان، مصر، الجزایر و البته احتمالا برای انجام تست‌های فنی به آلمان و اسپانیا صادر کرد. طبق فهرست گمرک از صادرات خودرو و لوازم یدکی طی چهارماهه نخست سال جاری، صادرات بیش از 3800دستگاه پژو پارس در این مدت به عراق این خودرو را به پرفروش‌ترین خودرو صادراتی ایران و البته به نخستین مشتری خودرو داخلی تبدیل کرده‌ است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر