اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۹۳

واکنش منفی اتحادیه املاک به تشکیل بورس مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در واکنش به اظهارات مدیرعامل بورس کالا مبنی بر ورود بورس به حوزه خرید و فروش مسکن، این اقدام را غیرقانونی و خارج از وظایف بورس کالا عنوان کرد و گفت: این اقدام بورس کالا باعث افزایش قیمت خانه می‌شود. حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: خرید و فروش و دلالی ملک وظیفه اتحادیه مشاوران املاک است نه بورس کالا. بورس کالا باید به ایجاد رونق اقتصادی در کشور بپردازد و حق مداخله در امور خرید و فروش ملک را ندارد.


شیوه اجرای طرح «LEZ» تا مهرماه نهایی می‌شود

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از احتمال اجرایی شدن طرح «LEZ»تعیین محدوده ترافیک بر حسب در نیمه دوم امسال خبر داد. مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره توضیح داد: براساس این طرح تردد خودروها بر مبنای زوج و فرد بودن پلاک خودرو دیگر ملاک تردد نخواهد بود و ممنوعیت تردد خودروها براساس شدت آلایندگی خودروست، معتقدیم این محدودیت آن طور که باید از انتشار آلایندگی خودروها و ترددشان در محدوده مرکزی شهری نمی‌کاهد، چراکه بعضا خودروهایی که پلاکشان زوج یا فرد است اما درصد انتشار آلایندگی شان صفر است، اجازه تردد ندارند و به جای آن خودروهای با درصد آلایندگی بسیار بالا در روزهایی که بر حسب پلاکشان مجاز هستند در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند. وی در مورد زمان اجرای طرح «LEZ» در شهرداری با بیان اینکه انتظار می‌رود تا قبل از مهرماه امسال شیوه اجرا و جزییات اجرای این طرح نهایی شود و در نیمه دوم امسال این طرح به اجرا در‌آید، خاطرنشان کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم و ایجاد مقدمات و زیرساخت‌ها، این طرح اجرایی خواهد شد.


انتقال سرمایه‌ها از بخش مسکن به بخش دلالی ارز

یک کارشناس مسکن عمده دلیل کاهش نرخ رشد ارزش‌افزوده ساختمان را انتقال سرمایه‌ها از بخش مسکن به بخش دلالی ارز عنوان کرده و گفت: بوی دلار، دل سازندگان بخش مسکن را برد. سیامک جولایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: عمده افرادی که نبض بخش مسکن را در اختیار داشتند، کسانی بودند که به فعالیت‌های دلالی می‌پرداختند و نسبتی با ساخت و ساز واقعی نداشتند. این افراد در سال 1391 به دلیل رشد شتابان نرخ ارز، سرمایه‌هایشان را به بخش خرید و فروش دلار منتقل کردند که عامل اصلی کاهش نرخ رشد ارزش‌افزوده ساختمان توسط بخش خصوصی در سال‌های 1392 و 1393 همین مساله بود. بسیاری از بساز و بفروش‌ها نه در ساختمان‌سازی و نه در بازار ارز، نفع کشور را در نظر نگرفتند بلکه ملاک آنها کسب سود بدون دردسر بود. در آن شرایط مصرف‌کنندگان واقعی نیز که قصد ساخت و ساز داشتند ریسک نکردند؛ چراکه دلالان بخش مسکن، محاسبات را به هم ریختند و کارهای مشارکتی متوقف و بخش مسکن دچار رکود شد که تا الان هم ادامه دارد.


احداث بزرگ‌ترین مجتمع پزشکان در اردبیل

باحضور وزیر راه و شهرسازی بزرگ‌ترین مجتمع پزشکان در اردبیل که توسط مجرب‌ترین مهندسان مشاور شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب بانک مسکن احداث شده است؛ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، این پروژه که توسط دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در جنب بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل به بهره‌برداری رسید، با بنایی زیبا، مدرن و با استفاده از مجرب‌ترین مهندسان مشاور شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب بانک مسکن با زیربنای 27هزارو810 مترمربع و زمینی به مساحت 8هزارو361 مترمربع با چشم‌انداز زیبا و رعایت کامل مقررات ملی ساختمان در 9 طبقه با 192 واحد مطب و پاراکلینیک به بهره‌برداری رسید.

کریمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب بانک مسکن با اشاره به فرآیند ساخت این پروژه گفت: مجتمع پزشکان اردبیل که از بناهای بی‌نظیر در سطح کشور است در حد یک بیمارستان در ارائه خدمات به هموطنان به ویژه بیماران آمادگی خدمت‌رسانی دارد و محل خوبی برای فعالیت پزشکان است که در یک فضای استاندارد بتوانند به بیماران ارائه خدمات کنند.

کریمی درخصوص فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب بانک مسکن اظهار داشت: این شرکت وابسته به هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن است که بزرگ‌ترین برند صنعت ساختمان در تالار بورس کشور است به‌طوری که در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان این شرکت فعالیت‌های گسترده‌یی را در ساخت پروژه‌های مختلف دنبال کرده و پیگیری می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر