انتقاد از پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های بی‌نام‌ونشان

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۸۸

فارس

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک توسعه تعاون در قبال حمایت از بخش تعاون بر لزوم بازرسی‌ دقیق‌تر نسبت به تسهیلات اعطایی تاکید کرد و گفت: وثایق بانکی باید متناسب با میزان بدهی توسط بانک دریافت شود.

ایرج ندیمی با بیان اینکه بانک‌های تخصصی و صنفی طبق تعریف اساسنامه باید عمده منابع را دراختیار همان بخش قرار دهند، اظهار داشت: از بانک صنعت و معدن و کشاورزی انتظار داریم که عمده منابع را صرف بخش‌های تخصصی خود کنند و طبیعی است که بانک توسعه تعاون هم در راه توسعه تعاون فعالیت کند.

بانک توسعه تعاون با هدف ارایه تسهیلات و خدمات به بخش تعاون تاسیس شده است و در این زمینه حامی تعاونی‌ها باشد.

ندیمی بااشاره به لزوم حمایت جدی بانک توسعه تعاون از تعاونی‌ها گفت: درصورتی که بانک توسعه تعاون از تعاونی‌ها حمایت نکند و به جای تعاونی‌های فعال به تعاونی‌های بی‌نام و نشان تسهیلات دهد، از اصل موضوع و اهداف خود خارج شده است.

وی بااشاره به اینکه وثایق بانکی هم یکی از موضوعاتی است که باید بانک توسعه تعاون به آن توجه داشته باشد، گفت: اگر یک تعاونی بابت تسهیلات معوق وثایقی نزد بانک داشته باشد، باید متناسب با آن وثایق به اجرا گذاشته شود که در این موضوع بانک به تعاونی‌ها اجحاف می‌کند.

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی علاوه بر این بر لزوم تناسب میزان تسهیلات و دریافت وثایق توسط بانک تخصصی تعاون تاکید کرد. برخی از مشتریان ناچارا وثایق را نزد بانک گذاشته و اقدام به دریافت تسهیلات می‌کنند.

این نماینده مجلس همچنین درباره افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی گفت: یک‌سری منابع و امکانات دراختیار بانک‌های تخصصی قرار گرفته که از آن محل نسبت به افزایش سرمایه اقدام و تسهیلات لازم را ارایه دهند.

وی در پاسخ به انتقادات برخی تعاونی‌ها و عملکرد بانک تخصصی تعاون وعده کرد که این موضوع را ضمن پیگیری از طریق مجلس شورای اسلامی در نشستی موارد لازم را منعکس کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر