اعلان جنگ «مودی» به‌سران صنعت نفت هند

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۸

جهان نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، که با وعده بهبود شرایط اقتصادی در انتخابات به‌پیروزی رسیده مدیران نفتی منصوب شده توسط حزب حاکم پیشین (کنگره ملی هند) را برکنار می‎کند. این افراد مدیران شرکت نفت هندوستان، پالایشگاه مانگالور و شرکت پتروشیمی هند هستند.

به‌گزارش صدای روسیه، کابینه جدید نارندرا مودی پیش‌تر نیز در 100روز نخست آغاز به‌کار خود توانسته چهار مدیر مستقل شرکت نفتی « ایندیان اویل» را از کار معزول کند.

اکثر افرادی که مودی می‌خواهد آنها را برکنار کند سال گذشته عجولانه هنگام حکومت کابینه قبلی منصوب شده بودند. دولت مودی می‎گوید، این مدیران نفتی، مراسم لازم برای تایید انتصابشان در مجالس سهامداران شرکت‌های خود را طی نکردند و این نقض جدی مقررات معمول در شرکت‌های دولتی است. به‌گفته آلکساندر راگوژین، کارشناس مرکز مسایل مدرن‌سازی و توسعه در انستیتوی مناسبات بین‌المللی وابسته به‌فرهنگستان علوم روسیه، پاکسازی دولت در بخش نفتی در زمینه مبارزه با فرار سرمایه‌ها به‌خارج انجام می‌شود و دست‌اندازی نارندرا مودی به‌گردانندگان امور نفتی که در هند امری غیرمعمول است، عزم راسخ وی بر تغییرات را نشان می‌دهد. راگوژین می‌گوید: «مودی به‌حد کافی قدرت دارد. او از اعتماد بسیار بالایی در میان اقشار متفاوت برخوردار است و محافل گسترده مردمی آماده‌اند از اقدام‌های وی حمایت کنند. هند به‌شدت به ارز احتیاج دارد و تلاش‌های مودی برای برقراری نظم در شرکت‌های نفتی به‌موقع است. امید است که مودی بتواند کل پول‌های فرار کرده به‌خارج را به کشور خود بازگرداند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر