تلاش‌ همسر «کلونی» برای نجات پسر قذافی

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۶۶۳

همسر جورج کلونی مشهور که وکالت پسر قذافی و رییس سرویس جاسوسی سابق لیبی را برعهده دارد، به سختی تلاش می‌کند تا مانع اجرای حکم اعدام این دو فرد و ارجاع پرونده آنها به دادگاه لاهه شود؛ جایی که حکم اعدام صادر نمی‌شود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، سیف‌الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور سابق لیبی هفته گذشته به جرم اقدام علیه مردم لیبی به اعدام محکوم شد. تیم حقوقی امل کلونی، وکیل سیف‌الاسلام می‌گوید که موکل آنها باید در لاهه محاکمه شود. امل کلونی، همسر هنرپیشه مشهور هالیوودی جورج کلونی، می‌خواهد که پرونده سیف‌الاسلام به دادگاه کیفری بین‌المللی که حکم اعدام ندارد، ارجاع شود.

امل کلونی آخرین تلاش‌های خود را به کاربسته است تا مانع اعدام وی شود. وی به سختی تلاش می‌کند تا مانع اعدام عبدالله‌السنوسی، رییس سرویس جاسوسی دوران قذافی نیز بشود. به قذافی و السنوسی گفته شده که با جوخه مرگ کشته خواهند شد.

بن امرسون، به نیابت از تیم حقوقی پرونده سیف‌الاسلام و السنوسی گفت: دادگاه در فضایی مملو از وحشت، بی‌ثباتی و ترس به نتیجه‌گیری رسید و افسران قضایی و وکلای مدافع تهدید شده یا مورد حمله فیزیکی قرار گرفتند.

وی افزود: ما به عنوان وکلای بین‌المللی السنوسی نتوانسته‌ایم تماسی با او داشته باشیم. این واقعا تاسف‌بار و نشان‌دهنده بی‌کفایتی سیستم قضایی لیبی است. سیف‌الاسلام قذافی توسط یک گروه شبه نظامی سابق در شهر زنتان لیبی دستگیر و تحویل مقام‌های طرابلس شد. السنوسی هم سابقا به ارتباط به پرونده بمب‌گذاری سال 1988 لاکربی متهم و به صورت غیابی در فرانسه محاکمه شده بود. با این حال مردم عادی لیبی نام وی را همواره مرتبط با قتل عام 1996 می‌دانند که در جریان آن 1200 زندانی در طرابلس کشته شدند. امل کلونی وکالت افراد سرشناس دیگری را نیز از جمله جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس و یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین را برعهده دارد.


فردوسی‌پور و 90 باز می‌گردند

بعد از ماه‌ها انتظار فوتبال‌دوستان، برنامه «90» از امشب ساعت 22:30 دوباره از آنتن زنده تلویزیون به خانه مردم می‌رود و تا پایان فصل رقابت‌های لیگ برتر، شبکه سوم را در روزهای دوشنبه تبدیل به پربیننده‌ترین شبکه سیما می‌کند. این برنامه محبوب هیچ تفاوتی با ظاهر آن در سال گذشته نخواهد داشت و فردوسی‌پور برنامه خود را با همان دکور قبلی روی آنتن خواهد برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر