سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۹۴

ایرنا دبیرکل سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت اوپک عنوان کرد که بازارهای جهانی نفت‌خام توانایی جذب و پذیرش رشد تولید و عرضه نفت‌خام ایران را پس از لغو تحریم‌ها دارد. به گزارش شبکه خبری راشا تودی، عبدالله سالم البدری پس از دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مسکو درباره توافق جامع هسته‌یی تهران با کشورهای گروه ١+٥، افزود: بازارهای جهانی نفت خام قادر خواهد بود افزایش تولید و عرضه نفت‌خام ایران را پس از لغو تحریم‌ها علیه این کشور جذب کند.

تسنیم وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از کاهش 51درصدی واردات نفت این کشور از ایران در ژوئن 2015 خبر داد. براساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه ژوئن 2015 به 443هزارکیلو لیتر برابر با 98هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 51 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در ژوئن سال گذشته میلادی 899هزارکیلو لیتر برابر با 199هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

شانا صادرات گاز ایران به قاره سبز مستلزم سرمایه‌گذاری ١٠میلیارد یورو در تمام بخش‌های صنعت گاز در طول مسیر است. عزیز‌الله رمضانی مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: هم‌اکنون در زمینه صادرات گاز به اروپا اتفاق جدیدی نیفتاده و با توجه به حاکم شدن شرایط مثبت کنونی باید اراده جدیدی به وجود بیاید و طرفین از طریق مذاکره موضوع را پیگیری کنند.

ایرنا معاون نیروگاه‌های سازمان انرژی اتمی از مذاکره با روسیه برای ایجاد دو واحد جدید نیروگاهی در بوشهر و بهره‌گیری از فضای پس از مذاکرات برای تامین سوخت هسته‌یی از کشورهای دیگر خبر داد. محمد احمدیان پنجشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ با فعالان فرهنگی مشهد افزود: ایجاد نیروگاه‌های بزرگی مانند نیروگاه برق بوشهر هزینه بالایی را می‌طلبد لذا سازمان انرژی اتمی ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر به دنبال ایجاد نیروگاه‌های کوچک‌تر برای رسیدن به اهداف مختلف است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر