اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۴۶

نیاز امارات به واردات گاز طبیعی

امارات برای تامین انرژی مورد نیاز خود نیازمند واردات سالانه 450میلیون متر مکعب گاز طبیعی است. به گزارش سایت خبری العربیه، امارات تنها می‌تواند نفت خام تولید کند به همین دلیل برای تامین انرژی خود نیازمند گاز طبیعی است. امارات به دلیل روند فزاینده تقاضای مهاجرت همچنین افزایش صنایع در این کشور نیازمند به تامین انرژی برق است به خصوص در فصل تابستان، از این جهت این کشور نیازمند سالانه 450میلیون متر مکعب گاز طبیعی است. سهیل بن محمد مزروعی، وزیر انرژی امارات در آپریل گذشته در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرده که امارات نیازمند واردات گاز همزمان با کاهش قیمت جهانی آن است. مزروعی اعلام کرد، قصد دارد بخشی از گاز مورد نیاز خود را از طریق گاز مایع و از بندر جبل علی وارد کند به همین دلیل مشغول آماده کردن این بندر برای ورود ناوگان‌های حمل گاز طبیعی است. در شرایط فعلی این بندر می‌تواند سالانه 3میلیون تن گاز مایع را وارد کند اما با اقدامات انجام شده در بندر فجیره می‌توان واردات گاز مایع را به این کشور به میزان 9میلیون تن در سال برساند.


تشدید فقر در روسیه

مشکل فقر در روسیه درحال جدی شدن است و نیمی از جمعیت این کشور برای بقا با این پدیده دست و پنجه نرم می‌کنند. ارزش روبل، واحد پول ملی روسیه در برابر دلار در داد و ستدهای ارزی از اوایل هفته گذشته به‌ شدت کاهش یافت. کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و اعمال تحریم‌های اقتصادی و مالی کشورهای غربی علیه روسیه به علت بحران اوکراین در کاهش ارزش روبل در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان بیشترین تاثیر را داشته است زیرا بخش قابل توجهی از درآمدهای روسیه ناشی از فروش نفت وگاز است. ارزش روبل روسیه در معاملات بیش از 5/2درصد کاهش یافت که از چهار ماه پیش تاکنون چنین کاهشی در ارزش برابری این ارز سابقه نداشته است.


اختلاف کویت و عربستان بر سر میدان الخفجی

کویت از عربستان خواست تا تولید نفت خام در میدان فراساحلی الخفجی واقع در منطقه بی‌طرف میان دو کشور از سرگرفته شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های کویتی در گزارش‌هایی اعلام کردند که کویت از عربستان سعودی خواسته تا برداشت نفت خام از میدان فراساحلی الخفجی واقع در منطقه بی‌طرف میان دو کشور از سرگرفته شود. دولت کویت، ریاض را مقصر از دست رفتن بخشی از درآمدهای نفتی این کشور حاشیه خلیج فارس می‌داند. علی العمیر، وزیر نفت کویت در نامه‌یی خطاب به همتای عربستانی خود علی النعیمی، وزیر نفت عربستان گفت: تصمیم ریاض برای توقف برداشت نفت خام از میدان الخفجی قرارداد ٥٠ ساله میان کویت و عربستان را نقض کرده است. روزنامه کویتی الرای در گزارشی با استناد به نامه وزیر نفت کویت برای وزیر نفت عربستان اعلام کرد که تصمیم دولت ریاض مبنی بر تعطیلی تولید میدان الخفجی زیان قابل توجهی به کویت وارد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر