تازه خبر

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۳۴

ورود رنگ‌های نساجی به صنایع غذایی

ایسنا| رییس انجمن افزودنی‌های خوراکی صنایع غذایی اعلام کرد: به دلیل موانع مصرف رنگ‌های افزودنی به مواد غذایی و کمبود رنگ‌های مجاز خوراکی، شاهد ورود رنگ‌های نساجی به صنایع غذایی هستیم. پرویز جهانگیری بااشاره به اینکه وزارت بهداشت در سال1362 استفاده از رنگ در غذا را ممنوع کرد، گفت: از آن پس شاهد ورود رنگ‌های صنعتی به خوراک مردم بودیم؛ اینگونه رنگ‌ها را نمی‌توان به راحتی از رنگ غذا تشخیص داد.

وی ادامه داد: استفاده از رنگ‌های خوراکی که مجوز وزارت بهداشت را دارند، هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند لذا افراد درهنگام خرید رنگ غذا باید دقت کنند که از واحدهای دارای پروانه و کالاهای دارای مجوز وزارت بهداشت خرید کنند. جهانگیری خاطرنشان کرد: همه نگهدارنده‌ها به صورت طبیعی درطبیعت وجود دارند و سرطان‌زا بودن آنها تخیلی است.


نگرانی از توقف برنامه پزشک خانواده

ایسنا| رییس انجمن پزشکان عمومی کشور بااشاره به لزوم بازسازی و سطح‌بندی در نظام سلامت کشور، این امر را مطالبه مهم جمعیت پزشکان عمومی خواند. دکترعباس کامیابی درهمایش فصلی پزشکان عمومی گفت: زمانی زیرساخت‌های لازم برای موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع فراهم نبود، اما امروز در عرصه‌یی قرار گرفته‌ایم که اعتبارات کافی است و درحال خارج شدن از مسیر خود است. به نظر می‌رسد سر نظام درمان درحال رشد است و به تن آن نخواهد رسید. ما شاهدیم که احتمالا اعتبارات پزشک خانواده قصد کاهش دارد. همه باید تلاش کنیم که این اتفاق نیفتد.

وی بااشاره به هزینه پرورش پزشکان عمومی گفت: در مصاحبه‌یی عنوان شده است که برای گروهی از پزشکان عمومی 17میلیون تومان دستمزد درنظر گرفته شده، اما استقبالی نشده و در این زمینه کمبود داریم. ما نباید مردم را در برابر پزشکان قرار دهیم. پزشک عمومی گران نیست، هزینه تولید آن گران است. آیا برنامه‌یی اساسی برای بازسازی نظام سلامت و نظام سطح‌بندی داریم. آیا برنامه‌یی در زمینه تخصیص و همچنین نحوه توزیع آنها در استان‌ها داریم.


موافقت قوه قضاییه با مجازات جایگزین جرایم پزشکان

وب دا| رییس قوه قضاییه با درخواست وزیر بهداشت مبنی بر اعمال مجازات جایگزین در پرونده‌های کیفری جرایم تعزیری پزشکان و پرستاران موافقت کرد.

پیرو موافقت رییس قوه قضاییه با درخواست وزیر بهداشت درخصوص مساعدت در زمینه اعمال مجازات جایگزین در پرونده‌های کیفری جرایم تعزیری غیرعمد برای پزشکان و پرستاران، وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد تا موارد اعمال مجازات حبس را برای انعکاس به رییس قوه قضاییه به وی اطلاع دهند. براساس این گزارش، رییس قوه قضاییه پس از دیدار با وزیر بهداشت و پس از ارسال نامه وزیر بهداشت برای مساعدت در زمینه اعمال مجازات جایگزین در پرونده‌های کیفری جرایم تعزیری غیرعمد برای پزشکان و پرستاران، موافقت خود را اعلام کرد. همچنین وزیر بهداشت در نامه‌یی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد که چنانچه مواردی از اعمال مجازات حبس برای پزشکان و پرستاران مشاهده شده است، موضوع را جهت اطلاع رییس قوه قضاییه به وزارت بهداشت منعکس کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر