بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در نظام سلامت هراس دارد

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۳۱

مهر|

رییس‌کل سازمان نظام پزشکی ایران از عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت کشور گفت و این مساله را به ضرر نظام سلامت دانست. علی‌رضا زالی در همایش فصلی پزشکان عمومی کشور که روز چهارشنبه در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: متاسفانه هر روز بر حجم مطالبات پزشکان عمومی افزوده می‌شود و این در‌حالی است که نظام سلامت کشور ما در مسیر خلاف کشورهای توسعه‌یافته حرکت می‌کند.

زالی با تاکید بر ضرورت احیای جایگاه طب عمومی در نظام سلامت کشور، تصریح کرد: بازگشت به الگوی مترقی برنامه پزشک خانواده، می‌تواند منجر به احیای طب عمومی و جایگاه ازدست رفته آن در نظام سلامت کشور باشد.

رییس‌کل سازمان نظام پزشکی ایران بااشاره به نواقص زیادی که در مسیر اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه تاکنون این برنامه به‌عنوان تعهد ملی در کشور نهادینه‌سازی نشده است. زالی بر واگذاری برنامه پزشک خانواده به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: متاسفانه بخش خصوصی در سال‌های اخیر از سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت احساس ناامنی می‌کند. وی با عنوان این مطلب که بخش خصوصی تهدید ملی تلقی نمی‌شود و یک فرصت است، گفت: دولت از اعتماد به بخش خصوصی در حوزه سلامت حتما منفعت خواهد برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر