یک‌هفته با تعادل

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۱۵

«رکود دامنگیر بازار پلیمر در ثلث اول 94»، «دورخیز باسف برای احداث بزرگ‌ترین واحد شیمیایی در ایران»، «3واحد بزرگ الفینی، نیاز صنعت پتروشیمی ایران»، «افق توسعه هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس پس‌ازتحریم»، «جزئیات معرفی فرصت‌های جذب سرمایه صنعت پتروشیمی در وین» عنوان گزارش‌های اصلی صفحه پتروشیمی «تعادل» در هفته‌یی که گذشت را تشکیل می‌دهند.

3 مرداد «رکود دامنگیر بازار پلیمر در ثلث اول 94»: اواخر اسفند سال 93، بازار محصولات پلیمری متاثر از فضای تعطیلات نوروز با دورانی نسبتا کاهشی مواجه شدند. خریداران در این دوران از مساله حمل‌ونقل محصولات اطمینان چندانی نداشتند و همین سبب می‌شد در خرید محصولات پلیمری دست به عصا حرکت کنند.

4 مرداد «دورخیز باسف برای احداث بزرگ‌ترین واحد شیمیایی در ایران»: خبر حضور آلمانی‌ها در ایران آن قدر اهمیت دارد که با گذشت یک هفته کماکان در کانون توجه رسانه‌ها و فعالان عرصه پتروشیمی و سایر صنایع باشد. هرچند برخی مسوولان اعلام کرده‌اند که این مذاکرات صرفا گشودن باب مذاکرات با شرکای قدیمی است که به پیشکش تحریم‌ها از بازارهای ایران دور مانده بودند و هنوز مذاکراتی در مورد حجم سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های مدنظر برای همکاری انجام نشده است. اما بر همگان آشکار است که حضور هیات آلمانی و همچنین هیات‌های فرانسوی، انگلیسی و سایر هیات‌هایی که در صف ورود به ایران قرار دارند نتیجه‌یی فراتر از این حرف‌‌ها دارد.

5 مرداد «3 واحد بزرگ الفینی، نیاز صنعت پتروشیمی ایران»: ایران در سال‌های تحریم به واسطه عوامل مختلف، در صنعت پتروشیمی به ظرفیت بالای تولید «متانول» دست پیدا کرد و آن‌طور که شواهد نشان می‌دهند این ظرفیت در آینده به 24میلیون تن افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی، وضعیت تولید متانول در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است. گزارش جهانی پتروشیمی منتشر شده در تیر ماه نشان می‌دهد براساس گزارش IHS موج جدید ظرفیت‌های متانول (پس از پشت سرگذاشتن بحران مالی جهان در سال‌های 2010-2008) درحال ورود به بازارهای مصرف هستند.

6مرداد«افق توسعه هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس پس‌ازتحریم»: صنعت پتروشیمی ایران در وضعیتی قرار دارد که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعیین خط‌مشی و افق جدید است. به همین منظور در این شماره قسمتی از یک پژوهش در زمینه افق صنعت پتروشیمی که توسط عبدالرسول دشتی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس تهیه شده است را منتشر می‌کنیم.

مهم‌ترین نکته این پژوهش تاکید بر این مساله است که «هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس» باید از زیر سایه دولتی بودن خارج شده و به عنوان یک هلدینگ کاملا خصوصی خود را معرفی کند.

7مرداد «جزئیات معرفی فرصت‌های جذب سرمایه صنعت پتروشیمی در وین»: روزنامه «تعادل» در شماره روز پنج‌شنبه هفته گذشته خود با عیسی مشایخی مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل گفت‌وگویی داشت. مشایخی در آن تاریخ عازم وین بود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران را به همراه محمدحسن پیوندی قائم‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی و عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس بیان کند. او وعده داده بود در بازگشت جزئیات این سفر را با ما مطرح کند.

این گفت‌وگو نیز در راستای همین وعده صورت گرفت. مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین‌الملل در این گفت‌وگو از جزئیات مذاکرات در وین سخن گفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر