یک امریکایی مشهورترین شیر آفریقا را کشت

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۰۴


مازیار معتمدی|

‌گاردین

سسیل، مشهورترین شیر آفریقا، توسط دندان‌پزشکی امریکایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت که برای لذت انجام این کار 50 هزار دلار پرداخت کرده بود - چه کسی به سسیل شلیک کرد؟ محافظان محیط‌زیستی زیمبابوه اعلام کردند که دندان‌پزشکی اهل امریکا به نام والتر پالمر خون مشهورترین شیر آفریقا را روی دستانش دارد. پلیس زیمبابوه اعلام کرد که او با اتهام شکار غیرقانونی روبه‌روست و در رسانه‌های اجتماعی نیز بازخوردهای خشمگینی شکل گرفت و کاربران فیس‌بوک خواستار شرمساری عمومی وی، کشیده‌شدن دندان‌هایش بدون مسکن یا شکار و کشته شدن او شدند. سسیل که به خاطر یال سیاهش شناخته می‌شد، 13سال داشت و یکی از جاذبه‌های توریستی حیات‌وحش زیمبابوه بود. گفته می‌شود پالمر برای اینکه بتواند او را از جایگاه خود بیرون بکشد و به قتل برساند، 50هزار دلار پرداخت کرده بود.

نگرانی از خطر پزشک‌های خسته برای بیماران - رییس پزشکان عمومی بریتانیا اعلام کرد که دکترهای عمومی تا حدی خسته هستند و بیش از حد کار می‌کنند که ممکن است با اشتباه تشخیص دادن بیماری‌ها یا دادن داروهای اشتباه به مریض‌ها، سلامت آنها را به خطر بیندازند. در توصیفی تیره از عواقب بالقوه‌یی که ممکن است به خاطر «خستگی پزشک عمومی» به وجود بیایند، دکتر مارین بیکر می‌گوید: «همان‌طور که خلبانان و رانندگان خسته می‌توانند جان مردم را به خطر بیندازند، بار کاری بیش از حد و مداوم پزشک‌های عمومی نیز می‌تواند باعث صدمه دیدن یا مرگ غیرعمد بیماران شود».

نیویورک تایمز

پاسخ‌ها و سوال‌های تازه در جیمزتاون - محققان بقایای چهار رهبر مستعمراتی متعلق به سال‌های 1608 تا 1610 را در شهر جیمزتاون پیدا و همچنین نشانه‌هایی تعجب‌آور از جدایی‌های مذهبی را کشف کردند.

فشار دوحزبی شروع به آرام کردن قوانین زندانی‌کردن می‌کند - چندین سال است که تعدادی از قانونگذاران کنگره امریکا می‌خواهند قوانین سفت و سخت تعیین حکم زندان خلافکاران را تغییر دهند زیرا این قوانین باعث شده‌اند تا زندان‌های فدرال پر شوند و هزینه اداره آنها نیز بالا برود. حالا با فشار پرزیدنت اوباما کنگره می‌خواهد تجدید‌نظر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر