تشکیل شورای عالی تعاون

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۹۱

پاک‌بین رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: طرح ملی سهام عدالت به دستور مقام معظم رهبری در دولت قبل انجام شد. نیت این طرح گسترش ثروت عمومی، برقراری عدالت اجتماعی و رسیدن به سهم 25درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی بوده است. از آنجایی که برای صنایع کشور 110 هزار میلیارد تومان در سال هزینه داریم که قرار بود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر مطابق اساسنامه که در گذشته داشته‌اند، عدالت اجتماعی و در پی آن راه و جاده ایجاد کنند. شرکت تعاونی اتحادیه سهام عدالت تعاونی 352 واحد هستند که دارای یک اتحادیه و 102 نمایندگی هستند و حدود 4هزار و500 نفر با تحصیلات لیسانس به بالا طی 18 مرحله در زمان 9سال 49میلیون و 132هزارو 251 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

پاک‌بین افزود: از آنجایی که طرح فعلی سهام عدالت در حوزه مدیریتی یک‌سری ایرادات دارد پیشنهاد می‌کنیم، طرح جدیدی که در دنیا بی‌سابقه است را ایجاد کنیم با عنوان«صندوق‌های تعاونی قابل معامله» که هیچ منع قانونی ندارد. در دولت قبل نیز بی‌مهری به این حوزه شده است چرا که با 49 میلیون ثبت‌نامی که از 30تعاونی برای سهام عدالت صورت گرفت طی 4سال هیچ‌وجهی دریافت نکرده‌اند.

وی پیشنهاد داد برای جمع‌بندی جلسه و رسیدگی به مطالبات این بخش شورای عالی تعاون در کشور تشکیل شود تا مشکلات تعاونی در بخش بانک، بیمه و بورس مرتفع شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر