اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۸۴

واگذاری سرخابی‌ها تکلیف قانونی است

ایرنا رییس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: واگذاری سرخابی‌ها برای ما یک تکلیف قانونی است. میرعلی‌اشرف‌عبدالله پوری‌حسینی گفت: دوستانی که در سازمان خصوصی‌سازی هستند، می‌گویند تا شروع دولت یازدهم عزمی برای واگذاری این 2باشگاه وجود نداشت. وی افزود: از وقتی هم که این عزم ایجاد شد، برای قیمت‌گذاری گرفتاری‌های زیادی داشتیم و دست آخر نتوانستیم قیمت سهام آنها را قیمت‌گذاری کنیم بلکه تنها برند آنها را قیمت‌گذاری کردیم. رییس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مزایده‌های اول و دوم با استقبال مواجه نشد اما با تسهیل مزایده سوم متقاضی آمد که آداب شرکت در مزایده را مراعات نکرد و سپرده را به وقت نداد. وی افزود: در مزایده چهارم همه‌چیز خوب پیش رفت و در مورد باشگاه پرسپولیس شاهد بودیم که 42 میلیارد تومان یعنی 15درصد بیش از قیمت پایه 290میلیارد تومانی پیشنهاد ارائه شد. پوری‌حسینی گفت: به دلایلی احراز اهلیت ازجانب هیات واگذاری برای برندگان مزایده به لحاظ اسناد و مدارک محقق نشد و ما نتوانستیم برنده‌یی را اعلام کنیم. وی افزود: همان موقع هم گفتم که در فصل نقل‌وانتقالات یعنی در ماه‌های خرداد و تیر حق نداریم هیچ فرصتی را از این 2 باشگاه بگیریم بنابراین 2ماه سکوت اختیار می‌کنیم تا وزارت ورزش و جوانان با خیال راحت به فکر بستن این دو تیم باشد. رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: البته هنوز هم فرصت نقل‌وانتقالات تمام و هنوز لیگ شروع نشده و از انتهای هفته جاری این اتفاق می‌افتد که امیدواریم هر دو تیم با آمادگی کافی در لیگ جدید شرکت کنند. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: الان ما هستیم و حکم واگذاری باشگاه‌های سرخابی که با شروع لیگ قاعدتا به دنبال اجرای وظایف قانونی خود خواهیم بود. پوری‌حسینی با بیان آنکه در این مدت از طرف دولت و مجلس عزمی برای خروج این دو تیم از فهرست واگذاری به ما ابلاغ نشده است، گفت: بنابراین ما مجبور، موظف و مکلف هستیم که واگذاری سرخابی‌ها را مطابق مقررات پیگیری کنیم و این کار را با نهایت دقت و موازین قانونی انجام خواهیم داد.


سهم صندوق توسعه ملی از پول‌های بلوکه مشخص نیست

فارس قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: هنوز سهم صندوق از پول‌های بلوکه در خارج کشور مشخص نیست. سیدمحمدقاسم حسینی با بیان اینکه هنوز به‌طور دقیق سهم صندوق توسعه ملی از دلارهای نفتی آزاد شده مشخص نیست، اظهار داشت: البته هنوز این پول‌ها آزاد نشده که بخواهیم راجع به سهم صندوق به صورت دقیق صحبت کنیم. قائم‌مقام صندوق توسعه ملی در خصوص پرداخت مالیات 10هزار میلیارد تومانی برای عملکرد سال‌های گذشته به سازمان امور مالیاتی بیان داشت: این مالیات از محل تسعیر ارز بوده و در سال جاری به قانون تبدیل شد تا فعالیت‌هایی از این محل معاف از مالیات باشد. وی در پاسخ به این سوال که قانون معافیت مالی تسعیر ارز آیا مشمول عملکرد سال 91 و پرداخت مالیات 10هزار میلیارد تومانی این صندوق می‌شود، تصریح کرد: اداره کل قوانین مجلس تاکید کرده که این قانون عطف به ماسبق می‌شود و اگر ایرادی به آن گرفته شد از مراجع ذی‌صلاح استفساریه خواهیم کرد، بنابراین مالیات 10هزار میلیارد تومانی معاف از پرداخت است. حسینی در پاسخ به این سوال که از محل فعالیت‌های اقتصادی چه میزان مالیات توسط صندوق پرداخت شده است، گفت: این فعالیت‌ها مشمول مالیات بوده و هر آنچه سود در صورت‌های مالی وجود داشته باشد، قابل پرداخت است. قائم‌مقام صندوق توسعه ملی ادامه داد: صورت‌های مالی سال 91 تهیه شده و برای عملکرد سال 92 نیز تا چند روز آینده نهایی می‌شود و صندوق مانند دیگر دستگاه‌ها 25درصد از سود عملیاتی خود را مالیات می‌پردازد.


اعلام کارنامه 4ماهه خصوصی‌سازی

ایرنا بالغ بر 2هزار و 155میلیارد ریال سهم دولتی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه واگذار شده است. نگاهی به عملکرد خصوصی‌سازی از ابتدای امسال نشان می‌دهد تاکنون 2هزار و 155میلیارد ریال سهم دولتی به روش‌های مختلف به فروش رسیده که از این میزان، 1565میلیارد ریال از طریق بورس، 217 میلیارد ریال از طریق فرابورس و 373میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شده است. همچنین از 2هزار و 155میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده از ابتدای سال تاکنون، 587میلیارد ریال به صورت بلوکی، 145میلیارد ریال به صورت تدریجی و 1423میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده که 590میلیارد ریال آن مربوط به شرکت‌های گروه یک ماده 2قانون اصل 44 و 1564میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر