اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۶۲

سازمان هواشناسی نیازمند به روزرسانی تجهیزات

استاندار تهران بااشاره به توانایی دنیا برای پیش‌بینی وقایعی مشابه سیل تهران از سه ماه قبل گفت: سازمان هواشناسی کشور تجهیزاتش قدیمی شده و نیازمند به روزرسانی است. سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حریم رودخانه کن و متولی آن گفت: یک بخش از این حریم براساس مصوبه مجلس برعهده شهرداری تهران است و قسمت دیگر که بخشی است که به سمت امامزاده ‌داود می‌رود برعهده فرمانداری تهران است. براساس اینکه متولی حریم رودخانه چه دستگاهی است، نمی‌توان در حادثه سیلاب دستگاهی را مقصر خواند. در این حادثه اطلاع‌رسانی ضعیف بود. درحقیقت در مورد شدت بارش و پیش‌بینی این سیل اطلاع‌رسانی مناسب انجام نشد. استاندار تهران بااشاره به ضعیف بودن امکانات در استان تهران برای پیش‌بینی حوادثی مانند سیل و توفان افزود: درحال حاضر در دنیا تا سه ماه بعد حوادثی مانند سیل و توفان پیش‌بینی می‌شود و میزان بارندگی‌ها با محل آنها قابل پیش‌بینی است باید سازمان هواشناسی امکانات خود را به روزرسانی کند یا از امکانات کشورهای دیگر استفاده کند. درحقیقت می‌توان از ماهواره‌ها برای این امر استفاده کرد.


تعیین خسارت 34 میلیارد تومانی سیل اخیر

فرماندار تهران درخصوص برآورد میزان خسارات مالی وارد شده از سیل هفته گذشته در منطقه کن سولقان گفت: باتوجه به اعلام خسارتی که توسط دستگاه‌های مختلف ظرف 72ساعت پس از وقوع حادثه انجام شد، مجموع خسارت‌ها 34میلیارد تومان اعلام شده است. به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی پس از پایان جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: امروز آخرین جلسه ستاد بحران شهر تهران درخصوص سیلاب منطقه کن سولقان با هدف ارزیابی خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف و برآورد میزان خسارت‌ها برگزار شد که نهایتا میزان خسارت‌های وارده 34میلیارد تومان برآورد شد.


افزایش 20 درصدی کرایه سرویس مدارس

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از افزایش 15 تا 20درصدی نرخ کرایه سرویس مدرارس خبر داد. اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، از تصویب افزایش 20درصدی نرخ کرایه سرویس‌های مدارس در سال‌جاری خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده درجلسه امروز شورای شهر تهران پیشنهاد کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مبنی بر افزایش 20درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت. وی افزود: براین اساس در مهرماه سال‌جاری شاهد افزایش 15درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی که به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شوند، خواهیم بود و همچنین نرخ کرایه تاکسی‌های سرویس مدارس نیز 20درصد افزایش خواهد داشت. این مصوبه از شهریورماه قابل اجرا خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر