هفته‌ای بد برای وال‌استریت

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۱۳

گروه جهان شاخص‌های سهام در وال‌استریت روز جمعه را نیز برای پنجمین روز پیاپی ضرر کرد و بدترین هفته خود را از ماه مارس تاکنون پشت سر گذاشت.

به گزارش رویترز، بازار در روز جمعه نیز خبر خوبی که بتواند جریان سه روز گذشته بازار را دگرگون کند، دریافت نکرد و به همین دلیل در بدبینی و تردید به وضع اقتصادی روز جمعه نیز ضرر کرد. افت سهام انرژی و مواد خام بر بازار سایه انداخت. قیمت نفت به پایین‌ترین حد خود از ماه مارس تاکنون رسیده است و از طرف دیگر در منطقه یورو نیز نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصاد جهانی فزونی گرفت.

وال‌استریت ژورنال در مقاله‌یی نوشت که هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست‌جمهوری در امریکا قرار است، اعلام کند که قصد دارد درصورت رسیدن به ریاست‌جمهوری نرخ مالیات بر سود سرمایه را برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت دوبرابر کند. این خبر که برای بازار خبر خوبی به شمار نمی‌رود، باعث شد که بسیاری از فعالان در وال‌استریت علاقه‌مند فروش باشند تا خرید.

علاوه براین برای وال‌استریت غیر از دلخوری و نارضایتی از آمار اقتصادی که نشان از ضعف اقتصادی درچین دارد، گزارش درآمد شرکت‌های امریکایی هم رضایت‌بخش نبود. هرچند درآمد حدود 74درصد شرکت‌هایی که گزارش سودشان را منتشر کردند، بد نبوده است اما فقط 52درصد از این شرکت‌ها توانسته‌اند سودی فراتر از انتظار داشته باشند.

به این ترتیب، شاخص سهام صنعتی داوجونز در روز جمعه، 163واحد از دست داد و با 92دهم درصد ضرر به واحد 17568.53 رسید. استاندارد ‌اندپورز 22واحد از دست داد و با 1.07درصد ضرر به واحد 2079.65 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با از دست دادن 57 واحد 1.12درصد از دست داد و به واحد 5088.63 رسید.

شاخص‌های وال‌استریت بدترین هفته خود را از ماه مارس تاکنون از سر گذراندند. داوجونز و استاندارد ‌اندپورز دفاتر خود را با 2.2درصد ضرر برای هفته بستند که برای داوجونز بدترین هفته از ژانویه تاکنون بود. شاخص نزدک نیز 2.3درصد از دست داد.

در بازار انرژی قیمت نفت خام برنت 65سنت کاهش یافت و به هر بشکه 54دلار و 62سنت رسید که پایین‌ترین حد قیمت نفت از 19 مارس تاکنون است. قیمت نفت‌خام امریکا با 31سنت کاهش به هر بشکه 48دلار و 18سنت رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر