ارتقای کشاورزی ایران با توافق فائو و بانک اروپا

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۰۲

تعادل

بانک سرمایه‌گذاری اروپایی با تاکید بر توجه دوباره جهانی به بخش کشاورزی از توسعه همکاری با سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد برای گسترش و تعمیق سرمایه‌گذاری در کشاورزی کشورهای خارج از اتحادیه اروپایی مانند ایران خبر داد. به گزارش «تعادل» و به نقل از دفتر نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران، این دو سازمان با امضای یادداشت تفاهم 5ساله با تاکید بر توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ارتقا بخش خصوصی و زنجیره‌های ارزش، این موارد را با اولویت‌های بانک سرمایه‌گذاری اروپایی و اهداف استراتژیک فائو هم راستا ارزیابی کردند. این توافقنامه که در پی برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی تامین مالی برای توسعه هفته گذشته در آدیس‌آبابا به امضا رسید، نشان‌دهنده جلب مشارکت بانک سرمایه‌گذاری اروپایی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مالی چند ملیتی جهان با فائو در بخش تجارت کشاورزی است. سرج ناکوزی، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: با بالارفتن میزان تقاضا برای غذا در پی افزایش جمعیت، کشور با چالش‌های ناشی از تقاضای بیشتر برای دسترسی به محصولات غذایی باکیفیت و ایمن‌تر مواجه است، در حالی که با محدودیت منابع و تهدیدات زیست‌محیطی و تاثیرات منفی ناشی از تغییرات آب و هوایی نیز است.

ناکوزی اظهار داشت: چنین سرمایه‌گذاری‌هایی می‌تواند سهم قابل توجهی را در توسعه بخش‌های کشاورزی به گونه‌یی قدرتمند، پایدار و مقاوم فراهم سازد به گونه‌یی که موجبات تقویت این بخش را در اقتصاد ملی فراهم سازد.

در فاصله 70سال گذشته مرکز سرمایه‌گذاری فائو به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکای استراتژیک نهاد‌های مالی بین‌المللی توانسته است سرمایه‌گذاری‌های لازم را به سوی بخش کشاورزی روستایی هدایت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر