رنو فرانسه خواستار خرید پارس ‌خودرو ایران شد

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۹۸

مدیر شرکت پارس‌خودرو اعلام کرد: شرکت خودروسازی رنو فرانسه درحال مذاکره برای خرید کمتر از نصف سهام این شرکت است. مدیر شرکت پارس‌خودرو گفت: شرکت خودروسازی رنو فرانسه درحال مذاکره برای خرید بخش عمده سهام یا واحد‌های تولیدی از شریک ایرانی خود است. ناصر آقامحمدی، مدیر شرکت پارس‌خودرو، شریک تجاری شرکت رنو در ایران افزود: این شرکت فرانسوی «درحال مذاکره» برای خرید کمتر از نصف سهام این شرکت است. سخنگوی شرکت رنو از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد. منابع آگاه پیش‌تر گفته بودند در صورت لغو تحریم‌ها، مدیران رنو سرمایه‌گذاری در شرکت پارس‌خودرو را بررسی خواهند کرد. به گزارش تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، آقامحمدی در ادامه اظهار داشت: رنو همچنین درحال مذاکره برای خرید زیرساخت‌هایی نظیر واحدهای تولید خودرو متعلق به گروه پارس‌خودرو است. پارس‌خودرو با استفاده از قطعات دریافتی از رنو، مدل‌های مختلف تولیدی این شرکت را درجنوب تهران مونتاژ می‌کند. شرکت‌های غربی پس از توافق هسته‌یی 14جولای در تلاش برای ورود به بازار ایران هستند. وی ارزش احتمالی این قرارداد را فاش نکرد. شرکت رنو 562.5میلیون دلار در حساب‌های بانکی‌اش در ایران پس‌انداز دارد که به دلیل تحریم‌ها نتوانسته آنها را خارج کند. به‌گفته منابع آگاه، شرکت‌های رنو و پژو فرانسه که مدت‌ها انتظار لغو تحریم‌ها را می‌کشیدند، در ماه‌های منتهی به توافق 14جولای، در سکوت خبری مشغول مذاکره با شرکای ایرانی خود بوده‌اند. ساعاتی پس از اعلام انعقاد توافق هسته‌یی، شرکت پژو اعلام کرد درحال مذاکره برای تولید خودروهایی در داخل ایران با همکاری ایران‌خودرو است.

کاهش ۳۷ درصدی فروش رنو فرانسه

به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۵

فروش شرکت خودروسازی رنو فرانسه به ایران در نیمه نخست سال‌جاری میلادی با کاهش ۳۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۹۷۵۰دستگاه رسید.

شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در ششمین ماه سال‌جاری میلادی 4120دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است. فروش رنو فرانسه به ایران در ژوئن2015 نسبت به ماه قبل از آن رشد 64درصدی داشته اما نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 8درصدی مواجه شده است. شرکت رنو در مه‌2015 بالغ بر 2500دستگاه و در ژوئن2014 نیز 4500دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر