اخبار

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۹۶

پرداخت تسهیلات نوسازی به شهرهای کوچک

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت ناکارآمد شهری برای شهرهای کوچک گفت: این وام با همکاری بنیاد مسکن به بافت‌های ناکارآمد شهری پرداخت می‌شود. محمدسعید ایزدی افزود: محدوده بافت‌های فرسوده شهری در ۴۹۵ شهر بالغ بر ۷۶هزار هکتار شناسایی شده است، در ۹۱شهر هم ۵۳هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است که این محدوده‌ها مصوب شده و برنامه‌ریزی‌ها برای این طرح‌ها انجام می‌شود. به گزارش مهر وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بافت‌های فرسوده شهری افزود: بانک‌ها موظفند که تسهیلاتی دوگانه هم برای نوسازی و هم برای ودیعه مسکن در اختیار متقاضیان قرار دهند که سود تسهیلات برای دوران مشارکت ۲۴درصد و برای دوران فروش اقساطی ۲۱درصد تعیین شده است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه در 3ماهه ابتدای سال ۳۲هزار و ۵۰۰ پرونده را به بانک‌ها معرفی کردیم، اظهار داشت: وام‌هایی هم برای شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر که زیرنظر بنیاد مسکن انقلاب نوسازی می‌شود، تعریف شده است که می‌تواند تاثیر زیادی در نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای کوچک داشته باشد.


اتمام مسکن مهر درسال 95 وابسته به تامین اعتبارات

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در مسکن مهر ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل این طرح گفت: اصلی‌ترین مشکلی که پروژه‌ مسکن مهر در سراسر کشور با آن روبه‌روست محدودیت منابع اعتباری است و در صورتی که این اعتبار تامین نشود احتمال عدم اتمام این‌ پروژه‌ها حتی تا سال 1395 وجود دارد. احمد اصغری‌مهرآبادی افزود: در حال حاضر ساخت 250هزار واحد مسکن مهر در کشور به پایان رسیده که برای تحویل آنها به تکمیل امکانات زیرساختی احتیاج است که وزارت راه‌وشهرسازی مشکلی برای ارائه این واحد‌ها ندارد اما متاسفانه تامین امکانات زیرساختی این واحد‌ها به اعتباراتی احتیاج دارد که هنوز تامین نشده و با وجود تعامل نزدیکی که بین وزارت راه‌وشهرسازی و وزارت نیرو وجود دارد، کار بدون دستیابی به یک راه‌حل قطعی ادامه دارد. به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: باید تا پایان سال جاری حدود 500هزار واحد مسکن مهر را تحویل دهیم که 250هزار واحد آن نیاز به امکاناتی دارند که از حوزه اختیارات ما خارجند و تنها در صورت رسیدن منابع مالی لازم به پایان خواهند رسید. از حدود 2میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تاکنون یک میلیون و 800هزار واحد مسکن به پایان کار اجرایی رسیده و عملیات اجرایی در سایر مجموعه‌ها نیز ادامه دارد. اصغری‌مهرآبادی درباره طرح افزایش مبلغ وام مسکن مهر نیز اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته دولت یازدهم تلاش کرده با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد مبلغ این وام افزایش پیدا کند. همان‌طور که در ابتدا از 20میلیون تومان به 25میلیون تومان افزایش پیدا کرد در حال حاضر نیز تلاش برای رساندن آن به 30میلیون تومان ادامه دارد.


ساماندهی اصناف در منطقه12

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه نباید مکان بی‌دفاع شهری در منطقه 12 داشته باشیم، گفت: در آینده نزدیک با اجرای طرح انضباط شهری در این منطقه تغییرات اساسی را در این محدوده شاهد خواهیم بود. مجتبی عبداللهی افزود: برای اجرای طرح انضباط شهری و ساماندهی منطقه 12برای هر یک از سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری کارهای ویژه‌یی تعریف شده که فرآیندهای اجرایی را در دستور کار دارند. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌ها در منطقه 12 ساماندهی مکان‌های بی‌دفاع شهری مدنظر است، گفت: در همین رابطه همه محله‌ها، کوچه پس‌کوچه‌ها، حتی مکان‌های مخروبه باید طی شب روشنایی کافی داشته باشند و کمبود نور در هیچ محدوده‌یی نداشته باشیم. معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نبود روشنایی باعث از بین رفتن امنیت محلات خواهد شد و 18دستورالعمل در طرح انضباط شهری منطقه 12 در دستور کار است که از آن جمله نورپردازی، کف‌سازی، جداره‌سازی، پیرایش و... است.


پرداخت تسهیلات برای بازسازی منازل سیل‌زده

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان، از پرداخت تسهیلات 100 تا 200میلیون ریالی این نهاد برای بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل هفته گذشته در این استان خبر داد. حسن نورانیان گفت: از مجموع 75واحد سیل‌زده، 2واحد مسکونی با بیش از 60درصد آسیب، نیاز به نوسازی دارند و 73واحد دیگر نیز بین 10 تا 60 درصد دچار آسیب شده‌اند که در فهرست تعمیر قرار می‌گیرند. به گزارش ایرنا وی افزود: برای واحدهای بالای 60درصد تخریب200میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و 50میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا می‌شود و واحدهای نیاز به تعمیر براساس میزان آسیب تا 100میلیون ریال وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند. وی از آمادگی بنیاد مسکن استان سمنان برای تشکیل پرونده و رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در این استان خبر داد و گفت: این نهاد علاوه بر حمایت‌های مالی به روستاییان آسیب دیده خدمات فنی و مهندسی نیز ارائه می‌کند. معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان یادآور شد: صاحبان واحدهای مسکونی روستایی که منازل آنها کمتر از 60درصد آسیب دیدند نیز می‌توانند در صورت تمایل، منزل خود را به طور کامل نوسازی و از تسهیلات ویژه این بنیاد استفاده کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر