تازه‌های پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۸۶

تکذیب مصرف ریفرمیت توسط کنترل تولید پتروشیمی

تعادل مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بااشاره به تولید روزانه 6هزار تن ریفرمیت در مجتمع‌های پتروشیمی نوری و بندر امام گفت: هم‌اکنون همه این محصول به مشتریان خارجی فروخته می‌شود. وی میزان تولید محصولات پتروشیمی را تا 12تیرماه امسال بیش از 3.1میلیون تن اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه روند تولید طبیعی و بدون مشکل پیش رود. بساق‌زاده از پایان تعمیرات اساسی همه مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون هماهنگی‌های لازم میان واحدهای بالادستی و پایین‌دستی برای آغاز تعمیرات اساسی صورت گرفته است.


هند و چین وارد کننده بزرگ متانول ایران شدند

مهر علی نظرپور درباره آخرین وضعیت صادرات متانول پتروشیمی ایران به بازارهای جهانی، گفت: پتروشیمی فناوران با دراختیار داشتن سه واحد و ظرفیت تولید بیش از یک‌میلیون تن متانول در سال، یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان و صادرکنندگان این محصول پتروشیمیایی ایران و منطقه خاورمیانه است. این مقام مسوول با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مجتمع مونوکسیدکربن با ظرفیت ۱۴۰هزار تن در سال و مجتمع اسید استیک با ظرفیت ۱۵۰هزار تن در سال در پتروشیمی فناوران با ظرفیت کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارند، تصریح کرد: متانول و اسید استیک محصولات صادراتی پتروشیمی فناوران است که به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر می‌شود.


عرضه 19هزار تن مواد پلیمری و شیمیایی در بورس کالا

شانا شنبه سوم مردادماه در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ١٩هزار و ٤٨٩تن انواع پلیمری و شیمیایی عرضه شد. مهم‌ترین این مواد شامل پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی، پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌وینیل کلراید، سود کاستیک، آمونیاک، پارازایلین، آروماتیک سنگین، اسید نیتریک، اسید کلردریک، تولوئن دی ایزو سیانات و پلی اتیلن سنگین اکستروژن است. علاوه بر این، یک‌هزار تن قیر نیز در این روز روی تابلوی عرضه می‌رود. شایان ذکر است تالار صادراتی نیز در نخستین روز هفته شاهد عرضه بیش از ٣هزار و ٥٥٣تن انواع قیر ٦٠٧٠، ٨٥١٠٠ و ١١٥١٥ است. براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، ٢٦هزار و ٦٤٢تن انواع کالا راهی بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر