شکل‌گیری غول بیمه امریکا

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۷۴


مازیار معتمدی

واشنگتن‌پست

تابستان پر از خونریزی - از اواسط ماه ژوئن تا به حال، 16نفر در 3شهر مختلف توسط افراد غریبه به ضرب گلوله کشته شده‌اند. به صورت ساعت‌ گرد از سمت راست، شهر چارلزتون دیده می‌شود که گروهی از مردم هفدهم ژوئن در کلیسا کشته شدند، چاتاگونای تنسی که هفته پیش مورد هدف قرار گرفت و لافایت که تماشاچیان سینما روز پنج‌شنبه در آن به قتل رسیدند. یک روز دیگر، یک کشتار غیرقابل درک دیگر، چه زمانی است؟


لس‌آنجلس تایمز

معامله ادغامی باعث به وجود آمدن بزرگ‌ترین بیمه‌گر سلامت کشور می‌شود - کمپانی غول صنعتی آنتم به قرارداد نهایی 54میلیارد دلاری برای خرید کمپانی رقیب خود یعنی سیگنا دست یافت و بزرگ‌ترین بیمه‌کننده سلامت کشور امریکا را تولید کرد. این قرارداد به نگرانی‌ها درباره قدرت عظیمی که این کمپانی حالا می‌تواند داشته باشد و کارهایی که می‌تواند با کارمندان و تامین‌کننده‌های سلامتی خود انجام دهد دوباره قوت بخشید. این ادغام که خبرش روز جمعه اعلام شد، هفته‌یی از قراردادهای دیوانه‌وار سریع را به پایان می‌رساند که آنتم را به همراه 2کمپانی بزرگ دیگر، در صدر تجارت بیمه ایالات متحده قرار می‌دهد. مطمئنا این حرکت آنتم و همچنین قرارداد اخیر کمپانی‌ آئتنا تحت نظارت شدید بازرسان دولتی قرار خواهد گرفت؛ بازرسانی که نگرانند این قراردادها ممکن است باعث بالا رفتن حق بیمه تجارت‌ها و مردم شوند.


وال‌استریت ژورنال

امریکا می‌خواهد جاسوس اسرائیلی را آزاد کند - به گفته مسوولان رسمی امریکایی، دولت اوباما دارد آماده می‌شود تا جاناتان پولارد جاسوس محکوم‌شده اسرائیلی را از زندان آزاد کند؛ حرکتی که بعضی از مسوولان امیدوارند بتواند بعد از معامله هسته‌یی با ایران، روابط بین اسرائیل و امریکا را بهبود ببخشد. چنین تصمیمی می‌تواند نبردی چند دهه‌یی سر مساله آقای پولارد را پایان ببخشد؛ کسی که در سال 1985 به جرم جاسوسی برای اسرائیل دستگیر و به حبس ابد محکوم شده بود. پرونده او همیشه باعث به وجود آمدن تنش بین امریکا و اسرائیل بوده و اسرائیل می‌گوید جاسوسی کردن برای کشوری که همراه نزدیک امریکاست، بیش از حد سخت‌گیرانه است. اسرائیل سال‌ها خواستار آزادی زودتر آقای پولارد بوده و امریکا همیشه آن را رد کرده است. حالا بعضی از مسوولان رسمی امریکایی خواستار آزادی آقای پولارد طی چند هفته هستند، اما دیگران انتظار دارند که این مساله تا چند ماه به طول بینجامد.


نیویورک تایمز

گفته می‌شود ای‌میل‌های کلینتون شامل داده‌های طبقه‌بندی‌شده بودند - محققان دولتی روز جمعه اعلام کردند که روی حساب ایمیل شخصی هیلاری رادهام کلینتون، اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌یی را پیدا کردند که هرگز نباید خارج از سیستم‌های کامپیوتری حفاظت‌شده دولتی ذخیره می‌شدند. خانم کلینتون چندین ماه‌ است که می‌گوید هیچ‌گونه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌یی را روی سرور خصوصی که در خانه‌اش تنظیم کرده بود تا مجبور نشود هم یک گوشی خصوصی و هم یک گوشی کاری داشته باشد، ذخیره نکرده است. کمپین او روز جمعه اعلام کرد هرگونه رمزهای دولتی که روی این سرور پیدا شده‌اند، بعد از آن موقع طبقه‌بندی شدند اما محققان ارشد وزارت امور خارجه و سازمان‌های اطلاعاتی کشور می‌گویند اطلاعاتی که پیدا کردند، موقع ارسال طبقه‌بندی‌شده بودند و الان هم طبقه‌بندی ‌شده هستند. اطلاعات زمانی طبقه‌بندی‌شده حساب می‌شوند که فاش‌سازی آنها منجر به خطر افتادن احتمالی امنیت ملی شود و چنین اطلاعاتی را تنها می‌توان روی شبکه‌های کامپیوتری ویژه ذخیره کرد.

زندانی که «چاپو» از آن فرار کرد کپی دارد (او از یکی از کپی‌های زندان هم فرار کرده بود) - از وقتی که رهبر مواد مخدر قدرتمندی که به عنوان «ال چاپو» شناخته می‌شود از زندان امنیتی مکزیک فرار کرد، مکزیک در عجب این بوده که همدستان او چطور توانستند به طرح نقشه‌های زندان دسترسی پیدا کنند و با چنین دقتی عمل کنند. پاسخ این سوال می‌تواند بسیار ساده باشد: آنها طرح‌ها را از قبل داشتند. مشخص شده که این زندان، عملا کپی زندانی دیگر است که ال چاپو در سال 2001 از آن فرار کرده بود. به عبارت دیگر، او عملا دوبار از همان زندان فرار کرد. حتی نسخه سومی نیز از این زندان وجود دارد که زندان ماتاموروس نام دارد.


گاردین

کوپر خشمگین می‌گوید: «حزب کار را نمی‌توان کامل دست پسرها داد» - ایوت کوپر که در حال حاضر بعد از استعفای اد میلیبند، نامزد تبدیل شدن به رهبر بعدی حزب کار بریتانیاست، می‌گوید این حزب دارد کمپین رهبری «به طرز تعجب‌آوری رترو»یی را برگزار می‌کند و در خطر بازگشت به سیاست‌های دهه 1950 قرار دارد؛ سیاست‌هایی که باور دارند زنان نمی‌توانند شغل‌های برتر داشته باشند و در نتیجه 2مرد را به عنوان رهبر و معاون رهبر حزب انتخاب می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر