روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۳۰

روحانی امروز در کردستان - تعادل| رییس‌جمهوری در راستای ادامه سفرهای استانی خود امروز میهمان غرب کشور و مردم استان کردستان است. در این سفر تنی چند از اعضای کابینه وی را همراهی می‌کنند و انتظار می‌رود چند طرح عمرانی افتتاح و تصمیماتی برای تسریع روند توسعه در کردستان اتخاذ شود.

پیام اینستاگرامی رحمانی‌فضلی به مردم کردستان-تعادل| وزیر کشور در آستانه سفر استانی دولت به کردستان در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی نوشت: هموطن دلاور و غیور کردنشینم با تدبیر و امید بیایید دست دردست هم نگینی بسازیم شایسته و بایسته ایران اسلامی. رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از این پیام آورده: «نهادینه‌سازی امنیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، جمعیتی مولد و پایدار را در این استان خواهد داشت و احترام به تنوع قومی، اجتماعی و تفاوت‌های فرهنگی ساختار‌های اجتماعی قدرتمند ایجاد خواهد کرد.

توافق هسته‌ای راه‌حل مشکلات منطقه- ایسنا| محمد فتحعلی سفیر ایران در بیروت، با میشل عون رهبر جریان آزاد ملی لبنان دیدار و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کرد. میشل عون در این ملاقات ضمن تبریک توافق هسته‌یی میان ایران و گروه 1+5 در راستای تامین حقوق هسته‌یی ایران و با بیان اینکه کشورهای منطقه با بحران‌های سختی مواجه هستند، اظهار داشت: توافق جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشورهای 1+5 می‌تواند تاثیر مثبتی بر حل مشکلات کشورهای منطقه داشته باشد.

ناامیدی صهیونیست‌ها از توافق هسته‌ای- ایرنا- افراییم هالوی رییس پیشین سازمان جاسوسی موساد گفت: اگر اوباما در کارزار هسته‌یی پیروز شود و مصوبه کنگره را وتو کند، امریکا توافق هسته‌یی را اجرا خواهد کرد که در این صورت اسراییل همه نفوذش بر دولت امریکا را از دست خواهد داد. از طرف دیگر، اگر توافق توسط کنگره فسخ شود، امریکا دیگر نخواهد توانست در مورد برنامه هسته‌یی ایران کاری انجام دهد و کشورهای دیگر هم مسیر خود را در پیش خواهند گرفت.

امیدواری مصر برای بهبود روابط با ایران- ایسنا| روزنامه الاخبار مصر در مقاله‌یی با بیان اینکه قدرت ایران مایه قدرت اعراب است و نه علیه آنها، نوشت: قدرت ایران مایه قدرت اعراب است به خصوص برای مقابله با تهدیداتی که اکنون منطقه ما را با تقسیم و تجزیه مواجه کرده است. در ادامه این مقاله آمده است: ایران دستاورد سیاسی بزرگی کسب کرده که فقط مختص این کشور نیست، بلکه برای تمامی مستضعفان روی زمین است و امیدواریم مصر سیاست و موضع اشتباه خود را در روابط با ایران تصحیح کند و زمینه روابط بهتر با ایران فراهم شود.

ایران یک بازار پویا برای غربی‌ها- تسنیم| اندیشکده «کنراد آدنایر» آلمان، ایران را یک بازار پویای در حال رشد برای غربی‌ها دانسته و توافق هسته‌یی را یک خبر خوب سیاسی اقتصادی برای غربی‌ها ارزیابی کرد. در برلین و دیگر پایتخت‌های کشورهای غربی، ایران به عنوان یک بازار پویای در حال رشد با یک جمعیت به‌خوبی آموزش دیده ارزیابی می‌شود.

احضار دوباره وزیر ارشاد به مجلس -خبرآنلاین| مجلس نهم در هفته جاری از سوم تا هفتم مرداد 94جلسه علنی دارد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است، علی جنتی برای پاسخ به سوال یک نماینده در یکی از جلسات علنی مجلس حضور یابد. براساس دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری، علی جنتی روز سه‌شنبه 6مرداد برای پاسخ به سوال سیدناصر موسوی‌لارگانی (نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی) در مجلس حاضر می‌شود. سوالات این نماینده پیرامون ممیزی کتاب و برخی اظهارات وزیر فرهنگ است که پس از مطرح شدن در مجاری قانونی ملی و قابل عنوان در سطح علنی مجلس تشخیص داده شده است.

جلسه پرتنش کری با رهبران یهودی- امریکایی- فارس| در ادامه تلاش‌های کاخ سفید برای رفع نگرانی‌ها درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی ایران، جان کری با رهبران کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی امریکا دیدار کرد؛ دیداری که پرتنش و همراه با درگیری لفظی بود. نایب‌رییس کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی امریکا درباره این نشست که پشت درهای بسته و بین جان کری با 120 تن از رهبران این سازمان حامی رژیم صهیونیستی در نیویورک برگزار شد، گفت: تبادل نظرها و اظهارنظرهای پرتنش و جدی در این نشست انجام شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر