روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۸۴۷

توافق نتیجه پایداری ایران-

مهر محمد حسنین هیکل تحلیلگر مصری، باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا را خطیبی صریح‌اللهجه و توانمند توصیف اما اعلام کرد که وی رییس‌جمهوری ضعیف در نظام قدرتمند امریکاست.

هیکل، ایران را تنها چالش امریکا در منطقه دانست. توافق هسته‌یی جار و جنجال بسیاری در کنگره امریکا به راه خواهد انداخت اما این توافق تایید خواهد شد. وی افزود: چیزی که اوضاع را تغییر داد باراک اوباما نبود بلکه پایداری کوبا و ایران بود.


آقاتهرانی در شورای فرهنگ عمومی- ایلنا نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را با 119رای از مجموع 147آرای ماخوذه به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی انتخاب کردند. لازم به ذکر است که کمیسیون فرهنگی مجلس آقاتهرانی را به‌عنوان تنها کاندیدای عضویت در این شورا به صحن علنی معرفی کرد.


همکاری روسیه و ایران در مقابله با داعش- ایسنا وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو آماده است تا همکاری‌های خود با ایران در زمینه مقابله با تروریسم، به‌ویژه مبارزه با گروه تروریستی داعش را تقویت کند.

ایلیا روگاچف، مدیر بخش چالش‌ها و تهدیدات جدید وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با ریانوستی تصریح کرد: ما می‌توانیم همکاری‌های خود با ایران را در زمینه مقابله با تروریسم و پیش از همه در منطقه خاورمیانه گسترش دهیم.

مبارزه با سازمان‌های تروریستی ازجمله داعش باید هدف اصلی همکاری ما با ایران باشند.


چرایی دو قطبی شدن جامعه-

ایرنا سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با تاکید بر حرکت تمامی جریان‌های سیاسی در جهت تقویت همدلی و وحدت در کشور اظهار داشت: ادبیات برخی جریان‌های سیاسی باعث دو قطبی شدن جامعه می‌شود و این‌گونه حرکت‌ها در تقابل با منویات مقام معظم رهبری است.


تبریک به رییس‌جمهور- فارس

پس از جمع‌بندی مذاکرات وین و صدور قطعنامه شورای امنیت، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی خطاب به رییس‌جمهور این دستاورد را تبریک گفتند.


مذاکره منطقه‌ای با نماینده سازمان ملل- ایسنا حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با بیان اینکه استفان دی میستورا به دعوت وی، به تهران آمده است، خاطرنشان کرد: دی میستورا در جریان این سفر با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بااشاره به مذاکراتی که با دی میستورا در جریان این سفر خواهد داشت درمورد اهداف این سفر نیز تصریح کرد: بررسی راهکار سیاسی در سوریه، بررسی طرح چهار ماده‌یی ایران برای حل بحران این کشور، کمک به تقویت مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه ازجمله اهداف سفر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه به تهران است.


نتانیاهو بازنده اصلی توافق وین-

تسنیم لائورا مادریگالی، رییس حزب مردم ایتالیا درخصوص نتایج توافق وین گفت: امروز همه ملت‌ها برنده شدند اما یک بازنده وجود داشت؛ نتانیاهوی تندرو. وی افزود: ایران به‌عنوان مهد تمدن توانست با صبر و رفتار خوب منتظر بماند و این گره را باز کند.


گسترش روابط ایران و ایتالیا-

ایسنا جهانبخش مظفری سفیر ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با روزنامه لاستامپا ایتالیا به بررسی مذاکرات هسته‌یی ایران با 1+5 پرداخت.

وی با بیان اینکه این توافق مطمئنا تاثیر مثبتی روی توسعه روابط فی‌مابین دو کشور ایران و ایتالیا خواهد گذاشت، افزود: ایران و ایتالیا در زمینه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری دارای روابط خوبی هستند و این توافق با برداشتن تحریم‌ها می‌تواند منجر به توسعه بیشتر همکاری‌ها به‌ویژه در بخش اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی شود و مجددا شاهد رشد و شکوفایی روابط و رسیدن به سطح گذشته باشیم و این چشم‌اندازی است که در مقابل دو کشور وجود دارد.


قطعنامه نماد کینه شتری امریکاست-خبر آنلاین سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، بااشاره به متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 گفت: اظهارات این روزهای مقامات امریکایی هیچ نشانی از نزدیک شدن به اجرای یک تفاهم عادلانه را ندارد، بلکه ظاهرا مذاکرات، آنها را در دشمنی خودشان جدی‌تر کرده است. وی افزود: قطعنامه پیشنهادی امریکا به شورای به اصطلاح امنیت سازمان ملل، نماد کینه شتری امریکاست و نشان می‌دهد امریکا توافق را برای اعمال جدی‌تر دشمنی‌هایش می‌خواهد، نه برای حل مسائل با ایران.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حالا دولتی که دوستی‌اش را با این مواضع آتشین ضدایرانی اعلام می‌کند، خودتان حساب کنید دشمنی‌اش چگونه است؟ امریکایی که در موضع ضعف و استیصال این‌طور حرف می‌زند اگر قوت بگیرد چه می‌کند؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر