واکنش به ادعای انحصار واردات ۴ قلم میوه

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۸۲۹

تعادل

وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به خبری با عنوان «انحصار واردات رسمی ۴ قلم میوه در دست افراد خاص» اعلام کرد: برای جلوگیری از هرگونه انحصار چهار قلم میوه گرمسیری همه افراد حقیقی و حقوقی بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند اقدام به واردات کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، روز یک‌شنبه خبری در یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از سخنگوی اتحادیه بارفروشان با عنوان «انحصار واردات 4 قلم میوه در دست افراد خاص» منتشر شد که وزارت جهاد کشاورزی جهت تنویر افکار عمومی به آن واکنش نشان داد.

درتوضیحات این وزارتخانه آمده است: پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی و مکرر، ممنوعیت واردات میوه‌، جز میوه‌های گرمسیری که در داخل زمینه تولید برای عرضه درسطح ملی نیست‌، از سیاست‌های اصولی وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید جهت حمایت از تولید داخلی است.

در این ارتباط فقط واردات میوه‌های موز، آناناس، نارگیل و انبه مجاز است و برای جلوگیری از هرگونه انحصار و رقابتی کردن امر واردات این چهار نوع میوه با رعایت اصول قرنطینه‌یی، نیاز به هیچ‌گونه مجوز و مراجعه‌یی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی واردات که دارای صلاحیت‌های لازم هستند، می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات به واردات آنها اقدام کنند.

لذا وجود انحصار در واردات این میوه‌ها تکذیب می‌شود و از آن رسانه انتظار می‌رود باتوجه به سیاست‌های کلی نظام در زمینه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی روشنگری لازم را در این خصوص به عمل آورد و با وزارت جهاد کشاورزی در جریان اطلاع‌رسانی صحیح همراهی کرده تا این سیاست‌های اصولی با نشر اظهارنظرهای غیرواقعی و کذب مخدوش نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر