افزایش 2 تا 10 هزار تومانی بلیت هواپیما

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۸۲۳

درحالی که نرخ عوارض و خدمات فرودگاهی در بلیت هواپیما از 5هزارتومان به 7هزارتومان در پروازهای داخلی و از 25هزارتومان به 35هزارتومان در پروازهای خارجی افزایش یافت، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید که این عوارض هزینه بالاسری برای ایرلاین دارد و به جیب شرکت هواپیمایی نمی‌رود.

مقصود اسعدی سامانی درباره افزایش نرخ عوارض فرودگاهی سهم مسافر در بلیت بیان کرد: تا پیش از این در قبال‌ هر بلیت هواپیما، ‌مبلغ 5هزارتومان هم بابت خدمات و عوارض فرودگاهی دریافت می‌شد که به شرکت فرودگاه‌های کشور پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: این رقم روی بلیت هواپیما، ازسوی مسافر به شرکت هواپیمایی پرداخت می‌شود و ایرلاین رقم مذکور را به شرکت‌ فرودگاه‌های کشور می‌پردازد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: ظاهرا این افزایش اخیر در مصوبه هیات‌وزیران هم مبنی بر افزایش رقم عوارض فرودگاهی از مبلغ 50هزار ریال به مبلغ 70هزار ریال در پروازهای داخلی و از مبلغ 250هزار ریال به مبلغ 350هزار ریال در پروازهای خارجی است.

اسعدی سامانی تایید کرد: این ارقام به جیب شرکت‌های هواپیمایی نمی‌رود و درواقع به درآمد شرکت فرودگاهی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش فارس، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: ما موافق دریافت چنین عوارض‌ و افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستیم؛ ‌بابت هر بلیت، ارقامی تحت عنوان عوارض فرودگاهی و عوارض 5درصدی شهرداری دریافت و به شرکت فرودگاه‌های کشور و شهرداری، پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد داده‌ایم این ارقام عوارض حذف و تجمیع شود، زیرا دریافت این ارقام برای شرکت‌های هواپیمایی هزینه دارد و متاسفانه در قانون هم هیچ‌گونه پیش‌بینی برای جبران هزینه‌های دریافتی این عوارض‌ها برای ایرلاین‌ها انجام نشده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه این ارقام عوارضی درواقع هزینه‌های بالاسری برای شرکت‌ هواپیمایی ایجاب می‌کند، گفت: پیشنهاد می‌کنیم که این عوارض‌ها حذف یا تجمیع شود و در قالب رقمی مشخص وصول شده و به خزانه واریز شود و پس از آن دولت خود این درآمد را بین شهرداری و شرکت فرودگاه‌های کشور تقسیم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر